A másolókkal foglalkozó nagyvállalat 2001-ben és 2004-ben jegyzett be két olyan szabadalmat, amelyekről most azt állítják, a két keresőcég felhasználta azokat számos szolgáltatásához, és ezzel megsértették a jogaikat. A beadványban a szolgáltatások között említik többek között a YouTube-ot, a Google Maps-et, az AdWords-t és a Yahoo! Shopping-ot.
A két szabadalom az "Automatikus keresések generálása" és a "Módszerek és eszközök az információ és a tudás integrálására" neveket viseli. A Register szerint, bár a szabadalmak valóban tartalmaznak olyan elemeket, amelyekre a Xerox hivatkozik, a megfogalmazásuk túl általános ahhoz, hogy ez alapján elmarasztaló ítélet születhessen.
A Xerox szóvivője, Bill McKee azt mondta a Bloomberg-nek, hogy korábban megkeresték mindkét céget, és megpróbáltak velük megállapodásra jutni, azonban a próbálkozás sikertelennek bizonyult. Céljuk, hogy az alpereseket kárpótlásra ítéljék, és megtiltsák nekik a szabadalmaztatott technológiák további használatát. A Google és a Yahoo szóvivői azt nyilatkozták a Reuters-nek, hogy szándékukban áll a bíróságon szembeszállni az alaptalannak tartott vádakkal.
Bár a Xerox lépése drasztikusnak tűnik, mégsem egyedülálló, a közelmúltban több hasonlóan súlyos per indult az Államokban. A Kodak például az Apple-t és az RIM-et perelte be arra hivatkozva, hogy az iPhone-ban és a Blackberry-ben használt fényképezőgép-technológia az ő szabadalmukat sérti, az Apple és a Nokia pedig kölcsönösen perlik egymást, kölcsönösen azzal vádolva a másikat, hogy a telefonjaikhoz felhasznált technológia egy részét lopták. Tavaly nyáron egy ismeretlen kis cég huszonhárom vállalatot perelt be, többek között az Apple-t, a Nokiát, az LG-t és a Phillips-et arra hivatkozva, hogy azok megsértették a touchpadek gesztusvezérlésével kapcsolatos szabadalmukat.