Az ügy anyagilag is érzékenyen érintheti a cégeket, a két kereső ugyanis abból él, hogy olyan fizetett hirdetéseket jelentet meg a találati listák mellett, melyek bizonyos keresőszavakhoz vannak kötve. Sok hirdetés van olyan védjegyekhez is kapcsolva, mint például a Geico vagy a Nike. A Geico még májusban perelte be a keresőket.
Nem látható
Brinkema nem utasította el a védjegybitorlással és tisztességtelen versennyel kapcsolatos vádpontokat a Google és Overture erőfeszítéseinek ellenére sem, azonban a Geico nem perelhet tisztességtelen üzleti magatartásért, és a kartellvádakat is elutasította a bíró.
A biztosító meg van elégedve a döntéssel. "Várjuk, hogy a tárgyaláson bebizonyíthassuk, hogy a Geico jól ismert védjegyeinek felhasználása törvénysértő, és le kell azt állítani" - mondta Janice Minshall, a cég szóvivője. Steve Langdon a Google részéről elmondta, hogy nem érzik jogosnak a vádakat, és erőteljesen küzdenek majd ellenük. A kereső azzal védekezik, hogy kizárólag belső, a felhasználók számára nem látható komputeres algoritmusokban használják a védjegyeket, annak meghatározásához, hogy milyen hirdetéseket jelentessenek meg.
A Yahoo tulajdonolta Overture nem nyilatkozott, de megjegyezték, hogy ez még csak egy elsőfokú döntés.