Ez az első eset, hogy egy márkanév tulajdonosa sikerrel perelt hasonló tevékenység miatt, ami egyébként teljesen általános az internetes keresőt üzemeltető szolgáltatásoknál.
Fontos döntés
A Google-t a "Bourse des vols" (kb. repülőjegypiac) márkanév tulajdonosa, egy internetes utazási iroda perelte be, arra hivatkozva, hogy a cég lehetővé tette, hogy a versenytársak is használják ezt a kifejezést, így azt begépelve a kereső az ő hirdetésüket is kiadta a keresési eredmények mellett.
A Google azzal védekezett, hogy a francia részlegük nem tehető felelőssé, mert állításuk szerint a "bourse des vols" kifejezés nem volt levédve, és a kérdés különben is inkább technikai. A bíróság azonban a felperesnek adott igazat, ezért ezentúl csak ennek az utazási irodának a hirdetései jelenhetnek meg a keresési eredmények mellett.
Fabrice Dariot, a "Bourse des Vols" név tulajdonosa szerint bár a büntetés összege alacsony, a döntés mégis fontos, ugyanis azt mutatja, hogy "az internetnek is tiszteletben kell tartania a szellemi tulajdonjogokat".
Fellebbeznek
A Google fellebbez a döntés ellen, de addig is életbe kell léptetnie a változtatásokat, különben 1500 eurós büntetésre számíthat a döntés minden egyes megsértéséért.
Ha a fellebbezés nem jár sikerrel, és más országok is elfogadják a döntést, a keresők üzemeltetőinek ezentúl előzetesen át kell majd rostálniuk a hirdetők szövegeit, hogy nincsenek-e bennük védett kifejezések. Ez a gyakorlat természetesen technikai és pénzügyi nehézségeket is felvetne.
Volt már ilyen
Nem ez az első eset, hogy a francia igazságszolgáltatás internetes cégeket vesz célba. 2000 novemberében egy bíróság arra kötelezte a Yahoo-t, hogy francia látogatói számára tegye elérhetetlenné azokat az oldalakat, melyeken náci relikviákat árvereztek, ez ugyanis Franciaországban törvénybe ütközik.
Az ügy évekig tartó jogi vitát eredményezett, Timothy Koogle-t, a Yahoo akkori vezérigazgatóját végül idén mentették fel a háborús bűnök elkövetésének vádja alól.