Az első Porsche
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
"Egy korszakalkotó újdonság" |
A Porsche által kifejlesztett kerékagymotor valóban nem igényelt sebességváltót és hajtótengelyt, hiszen maga a kerék rotorként forgott a vázhoz rögzített egyenáramú motor állórészén. Ez a meghajtás jóformán mechanikus súrlódási veszteségek nélkül működött, és a hatásfoka elérte a példátlanul magas 83 százalékot.
Összesen mintegy 300 darab Lohner-Porsche készült ezzel a technikával. Az egyenként 115 kilogrammot nyomó első kerekekben elhelyezett elektromotorok normál üzemmódban 2,5 lóerőt teljesítettek. Ezzel a kétüléses autó 37 kilométeres csúcssebességre volt képes. A sietős sofőrök számára akár 50 kilométeres csúcssebességre is méretezhették a konstrukciót, de ezt a sebességet az autó csak 20 percen keresztül tudta tartani. A 410 kilogramm súlyú akkumulátorok egy feltöltéssel 50 kilométeres utazást tettek lehetővé.
Lohner-Porsche 10 és 35 ezer osztrák korona közti áron volt kapható |
Ezek az uraságok egy felettébb jól kezelhető automobilnak örülhettek. Az akkori szaksajtó így írt róla: "A jármű nem mutat megcsúszást az éles kanyarokban, vagy a sima, trágyától szennyes kőburkolaton. Vagy legfeljebb éppen csak annyira csúszik meg, mint a lóvontatású kocsik, amelyeknél a sodródás rendkívül rövid ideig tart és csak ritkán ér el kellemetlen mértéket."
A Porsche találmány később a Holdra is eljutott: a NASA a legendás holdautó megépítésénél felhasználta a kerékagymotor elvét.