Beyonce magára haragította az internetet
Az amerikaifoci-bajnokság nagydöntője, az idei Super Bowl több ok miatt is évekre emlékezetes marad. Aligha fogjuk egyhamar elfelejteni Jacoby Jones 108 yardos futását és touchdownját, a meccset félbeszakító áramszünetet, és az utána feltámadó, hatalmas hátrányt ledolgozó, de végül mégis elbukó San Francisco 49ers küzdelmét. Online underground körökben azonban nem ezek jelentik most a forró témát a Super Bowllal kapcsolatban, hanem a félidei show, Beyonce koncertje, és annak utóélete.
A koncertet több mint 100 millió amerikai nézte a tévében, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, készült néhány előnytelen fotó is a színpadon táncoló, gesztikuláló, éneklő sztárról. Hogy 15 év szupersztárság után ez miért lepte meg Beyoncét, nem tudni, mindenesetre pár nappal a koncert után a sajtósán keresztül üzent a félresikerült fotókat csokorba gyűjtő, és azokon az olvasóival együtt jókat röhögő weboldalak egyikének, a Buzzfeednek, hogy legyenek szívesek levenni a képeket az internetről (persze lehet hogy csak a PR-os volt túlbuzgó, ez már sosem fog kiderülni).
A Buzzfeed természetesen nem vette le a képeket, hanem leközölte a levelet, és mellette újra a fotókat, és ezzel beindult a neten Streisand-effektnek nevezett jelenség (az amerikai színésznő egyszer jogi úton akarta letöröltetni a házáról készült fotókat az internetről, de csak azt érte el vele, hogy mindenkit kíváncsivá tett, és százezrek terjesztették az ominózus képeket). A csakazértis továbbosztott fotókra lecsaptak a mémgyárosok is, és az énekesnő előnytelen fotóit ezerféleképpen értelmezték újra, így lett Beyoncéból erőlködő súlyemelő, Hulk női kiadása, pankrátor, E.T., és a félmeztelenül pózoló Mario Balotelli arca.
Rovataink a Facebookon