A netezők berágtak a Rolling Stone-ra
Amerika legnagyobb és leghíresebb, popkultúrával foglalkozó magazinja, a Rolling Stone múlt heti száma a bostoni maraton célegyenesét felrobbantó, három ember haláláért, és több száz súlyos sérülésért felelős csecsen fiatalembert, Dzsohar Carnajevet tette a címlapjára, a következő szalagcímmel: "Hogyan hagyott el a családja egy ígéretes, népszerű diákot, hogyan került a radikális iszlám karjaiba, és vált szörnyeteggé".
A címlapsztori sokaknál kiverte a biztosítékot, azzal vádolva a lapot, hogy sztárt farag a gyilkosból, és egy szimpatikus, jóképű, megtévedt gyereknek állítja be. Különösen a merénylet színhelyén, Bostonban volt nagy a felháborodás, az egyik helyi lap, a Boston Herald például konkrétan a címlapján hülyézte le a Rolling Stone-t öles betűkkel, bojkottra szólítva fel a magazin ellen.
A bostoni robbantó szürreális módon már amúgy is egyfajta tinibálvánnyá vált Amerikában, elsősorban fiatal lányok rajonganak Carnajevért, a leggyakoribb indok erre az, hogy aki ilyen jóképű, az nem is lehet gonosz. Erre a vonalra alaposan erősít a Rolling Stone-címlap a merénylő híressé vált fotójával.
Az internetes népművészet nem bánt kesztyűs kézzel a magazin szerkesztőivel, egyre-másra születnek az alternatív borítójavaslatok híres sorozatgyilkosokkal, háborús bűnösökkel, terroristákkal, és a Carnajevet bemutató szövegre rímelő rövid bemutatókkal.
Több nagy amerikai üzletlánc megtagadta a magazin árusítását, a 7-Eleven hálózat például 2000 bolttal csatlakozott a bojkotthoz, a CVS pedig 7000-rel. A botrányos lapszám eladási adatairól egyelőre nincsenek adatok.
Rovataink a Facebookon