Hét megapixeles kamerával felszerelt mobiltelefont, vagy inkább telefonnal felszerelt digitális kamerát mutat be a koreai Samsung a Cebit nyitónapján. Az alig húszdekás SCH-V770 az átlagos, telefon nélküli digitális kamerákat is veri a felbontás tekintetében, ráadásul olyan funkciókkal is felszerelték, mint a háromszoros optikai és ötszörös digitális zoom, az autofókusz, illetve a zár- és rekeszelőválasztás és a manuális üzemmód.
Az 1986 óta megrendezett Cebit, ami csütörtök délelőtt nyitotta meg kapuit, a Hannoveri vásárból nőtt ki, és a kezdetektől az információs technika és a telekommunikáció egyik legfontosabb bemutatóhelyének számított. A vásárra idén hatezer kiállító regisztrált, és összesen félmillió látogató várható, akik erre a célra fejlesztett, mobiltelefonra és marokszámítógépre tölthető térkép segítségével tájékozódhatnak a 316 000 négyzetméteren elterülő standok között.
Nagyot dob a Sony és talán a Motorola is
Idén a várakozások szerint a harmadik generációs mobilok, a digitális otthon és a szélessáv lesznek a vásár fő attrakciói. A Cebiten készül bemutatni a Sony Ericsson első Walkman-márkanéven futtatott mobiltelefonját, a W800-ast, és elképzelhető, hogy itt rántja le a leplet a Motorola az Apple iTunes rendszerét használó készülékéről, a ROKR-ról.
A csúcsévben, 1995-ben a Cebit 755 000 látogatót fogadott - közülük százezren érkeztek külföldről -, tavaly viszont már csak félmilliót, és a rendezők idén sem számítanak többre. A tavalyi adatokhoz képest, ha csak százhatvannal is, de csökkent a kiállítók száma, miközben a kiállítási terület is zsugorodott - igaz, csak néhány száz négyzetméterrel: a látogatóknak idén 315 920 négyzetmétert kell bejárniuk, ha mindent látni szeretnének.
Leszálló ágban a Cebit?
Ben Wood, a Gartner kutatócég vezető elemzője egyenesen azt állítja, hogy a Cebit leszállóágban van, és könnyen elképzelhető, hogy az idei lesz az utolsó jó éve. A világszerte megrendezett szakvásárok száma ugyanis egyre nő, a növekvő költségek miatt pedig a kiállítóknak dönteniük kell, hol jelennek meg, és melyik vásárt hanyagolják. Wood szerint az olyan gyártók, mint a Nokia, egyre kisebb erőkkel vonulnak fel a Cebiten, mert nem tartják indokoltnak a vásáron való jelenlétet.