További Mobil cikkek
Örülhet az a tízezer Index-olvasó, aki szerint mindennél fontosabb szempont, hogy egy telefon szép legyen. Az Independent információi szerint az Armani, a Prada, a Levis és a Calvin Klein után idén a Dior divatház, és a kristályokat értékesítő Swarovski lesz a következő divatcég, ami mobiltelefonok forgalmazásba fog. 2008-ban a neves óragyártók közül először nyár elején a Tag Heuer is kiadja luxuskészülékét.
Már 1999-ben, a mobiltelefonkor hajnalán is megjósolták (ahogy erről a nagyszerű, korabeli BBC cikk is tanúskodik), hogy a készülék divatkiegészítő lesz - ehhez illusztrációként egy citromsárga Ericsson T15-at is mellékeltek. Azóta fejlődött a mobildivat, a szakértők szerint a következő három évben a divattervezők telefonjai, valamint (az Apple iPhone-jához hasonlóan) a nem elsősorban telefongyártással foglalkozó cégek készükékei a világpiac 20 százalékát uralják majd. Ezek a cégek várhatóan 200 millió készüléket értékesítenek majd évente, írja az Independent.
Az olasz divattervezők reagáltak leggyorsabban a divattelefonok trendjére: a Dolce & Gabbana a Motorolával, a Prada az Lg-vel, az Armani divatház pedig a Samsunggal fogott össze, hogy a dizájnt a funkció elé helyező készülékkel rukkoljon elő.
A nehézkes érintőkijelzőt kapott Prada telefonból tavaly tavaszi bemutatója óta félmillió darab fogyott - idén januárban jön az új, ezüstszínű változata, amiben már nem a szokványos kilenc számgomb virtuális képét kell majd nyomkodni, hanem virtuális qwerty gombokat. A Dolce&Gabbana és a Motorola nászából született MotoRAZR V3i egy év alatt 256 millió dolláros forgalmat csinált 465 ezer darab eladott készülékkel - a limitált szériás telefont 97 ezer forintnak megfelelő összegért árulták.
A tavaly szeptemberben bemutatott Armani mobilt 2,6 inches érintőkijelzővel, 3 megapixeles kamerával, 50 mega belső memóriával szerelték fel és négyszáz euróért kapható. A Dolce&Gabbana Motorola egy "sima" V3i típus, 1.23 megapixeles kamerával, Bluetooth-szal és speciális csengőhangokkal. Karácsony környékén aztán több divatcég eszmélt, és a Levi's mellett a népszerű olasz táskagyártó a Mandarina Duck is új telefonnal jelentkezett. A farmergyártó készülékét 40 megás memóriával, mp3-lejátszóval, Bluetooth-szal, két megapixeles kamerával szerelték fel és microSD kártyával bővíthető.
A divatcégek mellett az autógyártók álltak rá a márkájukkal fémjelzett telefonokra. Legfrissebb a Porsche mobil volt, szintén karácsonykor, de létezik Ferrari és Aston Martin készülék is. Nemcsak teljesen új mobilokat dobnak piacra (mint a Samsung az Armanit, vagy az Lg a Pradat), néhány divattervező megelégszik azzal, hogy meglévő típusokra készít egyedi dizájnt, amit aztán a divatház limitált szériában értékesít. A Nokia pedig legyintett a divatházakra és saját divattelefon-kollekciót dobott piacra. Ilyen a 8800-as sorozat, amiben acéldizájnnal, vagy L'amour sorozat, amiben giccsel és virágokkal próbálkoztak.
Sőt, Japánban a legújabb trend már a divattervezők telefonjain is túlmutat, ott már színésztelefonokat tervezgetnek. Még 2008-ban megjelenik az egyik népszerű színész, Bae Yong-jun ihlette készülék. A bejelentés szerint speciális csengőhangok is lesznek benne, például a színész hangján közli a telefon, hogy "Üzeneted érkezett."