Bár a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elsődleges feladata a telkók szabályozása, magyarán a piaci verseny megteremtése és a választék növelése, Pataki Dániel NHH-elnök szerint legalább ilyen fontos a fogyasztók pártatlan, hiteles tájékoztatása is. A hatóság ezért minden eddiginél részletesebb adatokat tett közzé a hírközlési szolgáltatások minőségéről.
Nyavalygók
A dokumentumból kiderült, hogy a mobilhálózatokon átlagosan minden hetvenhetedik hívás sikertelen, a hívásfelépítés négy-öt másodpercet vesz igénybe, viszont bithiba egyáltalán nincs. A Vodafone előfizetői ezért gyűlölhetik a szolgáltatót, mert a számlapanaszok kivizsgálása átlagosan harminckét napot vesz igénybe, míg a T-Mobile-nál ugyanez négy, a Pannonnál pedig csak egy nap. Ugyanakkor a Pannon ügyfélszolgálatosai átlagosan negyvenkilenc másodpercen át várakoztatják a panaszkodókat, míg például a T-Mobile csak 30 másodpercet.
Igen érdekes, hogy a Pannon ügyfelei mennyire szeretnek panaszkodni. Ezer ügyfélre 82,3 panasz jut, ami jóval több a T-Mobile 22 és a Vodafone 10,3 panaszánál. Az NHH táblázatát tovább vizsgálva azonban kiderül, hogy a pannonosok többsége csak nyavalyog, ezer ügyfélre ugyanis csak 4,64 minőségi panasz, és csupán 0,86 jogos minőségi panasz jut. A T-Mobile ezer előfizetőre 7, a Vodafone 0,5 jogos minőségi panaszt jelentett.
Képhiba
A kábeltévések közül a UPC kapja a legtöbb panaszt, minden ötödik ügyfél reklamál, és ezer ügyfélre 137 jogos panasz jut. A T-Kábel vezet 34,96 panasszal, a Fibernetnél kilencvennégy panasz jut ezer előfizetőre, a Vidanetnél csupán huszonhét. A Fibernet és a UPC előfizetői biztosan nagyon türelmesek, hiszen átlagosan 54 illetve 56 órát kell várniuk egy minőségi panasz elhárítására, míg a T-Kábel és a Vidanet előfizetőinek feleennyit.
A mobilszolgáltatóknak, telefontársaságoknak és kábeltévés társaságoknak az általános szerződési feltételekben le kell írniuk, hogy milyen szolgáltatási minőséget vállalnak, és a vállalások teljesülését a folyamatosan mérniük kell. Minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak – az NHH most ezeket az adatokat tette közzé.