"A fiatalok egyáltalán nem használják a hangposta- és üzenetrögzítő szolgáltatásokat, ehelyett vagy sms-t küldenek, vagy az azonnali üzenetküldőket veszik igénybe. Megváltozott a kommunikáció az utóbbi évtizedekben, ma már senki nem akar várni az információra. Azonnali információáramlásra vágyunk " - mondta Anthony Beswick, a Mobeon munkatársa.
Generációs különbségek
Az idősebb generációk számára nagy könnyebbséget jelentett, amikor az üzenethagyás lehetősége először megjelent, főleg, hogy őket az újabb kommunikációs technikákhoz (azonnali üzenetküldők, sms, chat) kevésbé szoktak hozá, mint a fiatalok. Az elemzők szerint a fiatalabbak azért is ignorálják a rögzítő használatát, mert állandóan maguknál tartják telefonjukat, így nincs szükség későbbi visszahívásra.
A legtöbb cég számára az üzenetrögzítők használatában mutatkozó generációs különbség nagy problémát jelent, ugyanis munkavállalóik fele üzeneteket hagy, munkavállalóik másik fele, pedig soha nem hallgatja le azokat.
Ráadásul az üzenetrögzítővel az elemzők szerint nem csak az a probléma, hogy egyesek nem használják, de aki használja, annak is sok problémája van vele, például nagyobb háttérzajban egyáltalán nem lehet hallani, amit az üzenethagyó mond.
Üzenethagyás körbe-körbe
Több cég próbálkozik a problémáknak a kiküszöbölésével, a Spinvox telekommunikációs cég például olyan szolgáltatással jött ki, amely a hangüzeneteket átírja szöveges üzenetté, és sms-ben továbbítja a mobiltelefonra. Daniel Doulton, a Spinvox vezérigazgatója elmondta, azért hozta létre ezt a szolgáltatást, mert idegesítette, hogy "üzenethagyó-teniszt" kellett játszania munkatársaival. Ugyanis mire lehallgatta a neki hagyott üzenetet, és visszahívta a kollégáját, már nem tudta elérni, így üzenetet kellett hagynia, de mire a kolléga visszahívta, addigra ő kapcsolta ki újra a telefonját, és ez így ment hosszú órákon át.
A Spinwox által megkérdezett telefontulajdonosok 85 százaléka azt mondta, hogy legalább kétszer meg kell hallgatnia a rögzítőjén hagyott üzenetet, hogy megértse, mit mond az üzenethagyó, és még fel is jegyezze a telefonszámot. Doulton szerint a hangüzenetet szöveges üzenetté fordítása azért is fontos, mert például nem zavarja az üzleti megbeszéléseket.