A Nokia megoldotta
A március elején kipattant botrány, melyről az Index is beszámolt, egy felháborodott felhasználó online petíciójával kezdődött, amelyben azt kérte a Nokiától, hogy tegye vissza a készülékbe a Karakterválasztás menüpontot. A finn mobilgyártó ugyanis számos készülékéből, illetve azok szoftverfrissítéséből törölte ezt az opciót, ezért a felhasználók már nem dönthették el, hogy GSM vagy Unicode kódolást akarnak-e használni. A telefonok egyetlen ékezetes betű beütésével automatikusan az utóbbit választották, és ez rövidebbé tette az üzeneteket. Bár a petíció elsősorban a Nokia készülékeivel foglalkozott, az Unicode problémája számos más gyártót érint.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség júniusban megállapította: a gyártók nem követtek el jogsértést. Indítója ennek ellenére eredményesnek tartja a petíciót, hiszen a szolgáltatók utólagosan értesítették a mintegy ötvenezer készüléktulajdonost a változásokról. Információnk szerint az Országgyűlés informatikai és távközlési bizottsága által kezdeményezett törvénymódosítás arra kötelezné a szervizeket, hogy tájékoztassák a felhasználókat azokról a változásokról, amelyek a szoftverfrissítést követően anyagi hátrányt okozhatnak a felhasználóknak.