Idén az interaktív, digitális televíziót kínáló, 280 ezer előfizetővel rendelkező TiVo állt elő egy érdekes adattal: tízezer előfizetőn végzett mérése szerint a meccs után többen tekertek vissza digitálisan a Britney által fémjelzett Pepsi-reklámra, mint a meccs bármelyik részére. A popdíva a lassításokban és a kikockázásokban - mert a TiVo rendszere ezt is rögzíti - is elvitte a pálmát, még a győztes gólnál is többet legeltették rajta a szemüket a nézők.
Az átlagamerikai negyvennégyszer tekert
Britney Spears |
A digitális videomagnó viszont egyelőre még amerikában sem tömegcikk, de a Forrester Research előrejelzései szerint a jelenlegi 800 ezerről 2006-ra 42 millióra fog növekedni az eladott készülékek száma. A TiVo mellett a másik jelentős játékos a piacon a SonicBlue tulajdonában lévő ReplayTV, amely jelentős felzúdulást okozott a televíziótársaságok között a reklámblokkokat átugró rögzítési funkciójával. Magánszféra-aktivisták a felhasználók műsorfogyasztási szokásait rögzítő tulajdonsága miatt kritizálják a rendszert, amit a TiVo illetékesei rendszerint azzal hárítanak el, hogy az adatgyűjtés anonim módon történik: a központba befolyó információból nem lehet megállapítani a nézők személyazonosságát.