Pár napja már pletykálnak róla a neten, hivatalosan csak a jövő héten erősítik meg, de már annyi minden kiszivárgott róla, hogy mindenki készpénznek veszi: a Google zenekereső szolgáltatást indít, amin rögtön vásárolni is lehet.
Az egyelőre a nem túl fantáziadús Google Music Search néven ismert kereső minden előadóhoz és együtteshez egy Wikipedia-szerű oldalt generál, képekkel, albumborítókkal, dalszövegekkel, és a Google Newsból származó linkekkel a kapcsolódó friss hírekre. Ezen felül a keresett zeneszámokból kapunk rövid mp3-részleteket, amikbe helyben bele is hallgathatunk, és meg is vásárolhatjuk őket. Ezt a két funkciót a Lala és az iLike online zeneáruházak szolgáltatják a Google rendszerének (utóbbi egyébként a MySpace tulajdonában van).
A rendszer erős konkurenciát jelenthet az online zenepiac jelenlegi toronymagas piacvezetőjének, az Apple iTunes zeneáruházának, mivel annál sokkal egyszerűbben működik, nem kell hozzá külön programot telepíteni, és a letöltött zenéket meghallgatását sem korlátozza a saját beépített lejátszóra, illetve iPodokra.
A kiszivárgott hírek szerint a zenekeresőbe oltott áruház ötletével egy éve kereste meg a Google-t a négy legnagyobb zenekiadó cég (Universal Music, Sony Music, Warner és EMI), nem titkoltan azért, hogy megtörjék az iTunes már-már monopóliumba hajló uralmát a piacon, és egészséges konkurenciát neveljenek ki mellé. A böngészőből működő, és a Google óriási felhasználótáborát, és rengeteg egyéb szolgáltatásának támogatását élvező zenekereső jó eséllyel indul a versenyben.
A zeneeladásokból a Google nem kér részesedést (így az árak alacsonyabbak is lehetnek, mint az iTuneson, bár erről konkrét adatok még nem hangzottak el), a keresőcégnél találati listák és a zenekarok oldalai melletti a hirdetési felületek értékesítésében látják az üzletet.