Négy éve, amikor a News Corp médiaóriás felvásárolta, a MySpace a legnagyobb közösségi oldal volt a neten, és a több mint félmilliárdos biznisz, majd később a Google-lel kötött 900 millió dolláros hirdetési megállapodás úgy tűnt, hosszú távra bebetonozza az oldalt a net legnagyobb, és legjövedelmezőbb oldalainak toplistájára. Nem így történt.
A legfrissebb hír a közösségi oldal háza tájáról az, hogy a látogatottsága drámaian visszaesett, és már nem éri el azt a szerződésben meghatározott minimum szintet, ami felett a Google-féle hirdetési üzletben meghatároztak. A Financial Times számításai szerint 100 millió dollárt bukott el a MySpace a kritikus szint alá csökkent forgalommal, ami főként azért probléma, mert a News Corp éppen ebből az üzletből, a hirdetési felületek hosszú távú bérbe adásából finanszírozta az oldal megvásárlását, és az egész üzleti terv is erre épül. (A vállalat legutóbbi pénzügyi jelentéséből azért kiderül, hogy nincs olyan nagy gond, a fő bevételi forrást jelentő tévécsatornák jól futnak.)
A MySpace fel is adta a versenyfutást a Facebookkal és a Twitterrel, az anyacég második embere, Chase Carey nyilatkozata szerint, és ezentúl a hagyományos, ismerősök bejelölgetésére alapuló közösségépítés helyett az amatőr és profi zenekarokra és rajongóikra koncentrál (ami egyébként még a sikertörténet beindulása előtt a MySpace eredeti fókusza volt).
Mivel a világon alig van olyan zenekar, aminek ne lenne MySpace-oldala, és rengeteg amatőr csapat itt adja ki a zenéit kiadó híján, a MySpace könnyen a net első számú zenei oldalává válhat. Itt a fő konkurenciát a YouTube jelentheti, ahol viszont a világ összes videoklipje megtalálható, igaz, hol legális, hol nem éppen tiszta forrásból. A MySpace ezen a fronton a News Corp tévés és filmes hátterét felhasználva lehet a Google videomegosztójának erős konkurense a piaci elemzők szerint.