Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A MySpace elindult lefelé a lejtőn

2009.11.09. 14:55
Beismerte a Facebook elleni vereséget a net egykor volt legnagyobb közösségi oldala, a MySpace. Százmillió dollárt buktak a hirdetéseken a csökkenő látogatószám miatt, ezért profilt váltanak, és zenei oldallá alakulnak vissza, amiből annak idején közösségi hálózattá és webkettes sikertörténetté nőttek.

Négy éve, amikor a News Corp médiaóriás felvásárolta, a MySpace a legnagyobb közösségi oldal volt a neten, és a több mint félmilliárdos biznisz, majd később a Google-lel kötött 900 millió dolláros hirdetési megállapodás úgy tűnt, hosszú távra bebetonozza az oldalt a net legnagyobb, és legjövedelmezőbb oldalainak toplistájára. Nem így történt.

A legfrissebb hír a közösségi oldal háza tájáról az, hogy a látogatottsága drámaian visszaesett, és már nem éri el azt a szerződésben meghatározott minimum szintet, ami felett a Google-féle hirdetési üzletben meghatároztak. A Financial Times számításai szerint 100 millió dollárt bukott el a MySpace a kritikus szint alá csökkent forgalommal, ami főként azért probléma, mert a News Corp éppen ebből az üzletből, a hirdetési felületek hosszú távú bérbe adásából finanszírozta az oldal megvásárlását, és az egész üzleti terv is erre épül. (A vállalat legutóbbi pénzügyi jelentéséből azért kiderül, hogy nincs olyan nagy gond, a fő bevételi forrást jelentő tévécsatornák jól futnak.)

A MySpace fel is adta a versenyfutást a Facebookkal és a Twitterrel, az anyacég második embere, Chase Carey nyilatkozata szerint, és ezentúl a hagyományos, ismerősök bejelölgetésére alapuló közösségépítés helyett az amatőr és profi zenekarokra és rajongóikra koncentrál (ami egyébként még a sikertörténet beindulása előtt a MySpace eredeti fókusza volt).

Mivel a világon alig van olyan zenekar, aminek ne lenne MySpace-oldala, és rengeteg amatőr csapat itt adja ki a zenéit kiadó híján, a MySpace könnyen a net első számú zenei oldalává válhat. Itt a fő konkurenciát a YouTube jelentheti, ahol viszont a világ összes videoklipje megtalálható, igaz, hol legális, hol nem éppen tiszta forrásból. A MySpace ezen a fronton a News Corp tévés és filmes hátterét felhasználva lehet a Google videomegosztójának erős konkurense a piaci elemzők szerint.