Michael Jacksont keresték a legtöbben a neten 2009-ben
Éppen egy hónappal az év vége előtt a Yahoo kiadta az éves keresési statisztikáit, a hagyományoknak megfelelően pár héttel megelőzve a Google hasonló összeállítását, a Zeitgeistet. Mivel a Yahoo elsősorban Amerikában népszerű, a toplisták az amerikai ízlést és népszerűségi mutatókat tükrözik.
A legtöbb keresést 2009-ban Michael Jackson neve adta. Az énekes halála júniusban sosem tapasztalt rohamot eredményezett az online hírek után, az érdeklődést aztán a sztár halála körüli pletykák, a temetés, majd a This is it című film és album tartotta és tartja a csúcson a mai napig. A második legnépszerűbb keresőszó a Twilight volt: a vámpíros tinisztori könyv, dvd, film, és filmzene formájában támadta idén az amerikai fiatalokat. A harmadik helyen a legnagyobb amerikai pankrátorszövetség, a WWE neve jött be, leszorítva a dobogóról a tavalyi legnépszerűbb Britney Spearst.
A top10 keresőszó között ott van még Megan Fox színésznő, a Naruto anime-sorozat, az American Idol zenés tehetségkereső műsor (a Megasztár amerikai eredetije), a NASCAR autóverseny-sorozat, a Runescape online játék, és Kim Kardashian amerikai celeb, akit az új Paris Hiltonként is emlegetnek. A legnépszerűbb tíz keresőkifejezés közül némi meglepetésre kimaradtak olyan témák, mint a H1N1 vírus vagy a gazdasági válság.
A legtöbbet keresett weboldalak listáján a Facebook, a Twitter és a Hulu online tévé vezet (nem meglepő módon a Yahoo listáján a Google és a YouTube sehol sincs), a legnépszerűbb blognak pedig a TMZ pletykaoldal bizonyult (nem kis részben azért, mert náluk jelent meg először, a nagy hírügynökségeket órákkal megelőzve Michael Jackson halálhíre), a második az amerikai politikai média fontos szereplőjévé nőtt Drudge Report, a harmadik pedig a celebpletykák koronázatlan királya, Perez Hilton lett.