Az online hiredtési piac túljutott a válságon

2010.05.14. 12:40
Az online hirdetési piac sikeresen átvészelte a gazdasági válságot az Interactive Advertising Bureau jelentése szerint. Az adatok csak az amerikai piacra vonatkoznak, és azt mutatják, hogy a 2009-es visszaesés után már a második olyan negyedévet zárta az ipar, ahol növekedett a forgalom.

2010 első negyedévében 5,9 milliárd dollárt költöttek világszerte a cégek az online reklámpiacon, ami a legerősebb első negyedéves adat, mióta csak léteznek internetes reklámok.

A PricewaterhouseCoopers tanulmánya szerint a válság végét jelzi, hogy az amerikaiak újra egyre többet vásárolnak, és ennek hatására kezdtek el a kereskedők is egyre többet hirdetni. A gazdasági válság hatására 2009 első három negyedévében csökkenő tendenciát mutattak a hirdetési bevételek, ilyen pedig a 2000-es évek eleje, és a nagy dotkom-összeomlás óta nem fordult elő.

2009 végén a 2010-es teljes éves amerikai online reklámpiac bevételét még 23,6 milliárd dollárra becsülték a szakértők, de a mostani adatok fényében 25,1 milliárdra módosították az adatot. Ez 10,8 százalékos növekedést jelent a 2009-es forgalomhoz képest.

Az Emarketer piacelemző tanulmánya ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az online hirdetési piac szárnyalásából nem lehet az egész gazdaság, vagy akár csak a teljes reklámipar feltámadására következtetni. Az internetes hirdetési bevétel emelkedését ugyanis az a jelenség is táplálja, hogy a cégek a szűkös reklámkeretüket szívesebben költik el a neten, mint hagyományos felületeken, mivel itt gyorsan és pontosan lehet mérni a hatékonyságot, és leállítani egy reklámkampányt, ha az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM