Félmilliárd dollárért vett játékfejlesztő céget a Disney
A cég legismertebb játékai, a Social City és a Sorority Life a Facebookon és a MySpace-en több mint 40 millió havi aktív játékost vonzanak – bár a játékok ingyenesek, a kisebb-nagyobb kiegészítők vásárlásával szép bevételt termelnek (és persze remek hirdetési felületet is biztosítanak).
A félmilliárdos vételár mellett a Playdom részványesei további 200 millió dollárt kapnak, ha év végén a cég pénzügyi eredményei a Disney reményeinek megfelelően alakulnak. A Disney egyébként az elmúlt pár évben agresszívan nyomul a játékiparban, ahol a hardcore réteg helyett az alkalmi játékosok tömegeire hajt. Legutóbb az iPhone-os zenejáték TapTap Revenge fejlesztőjét, a Tauloust, illetve a gyerekeknek szánt, online játékba oltott közösségi oldalt, a Club Penguint vették meg – előbbit nem publikus összegért, utóbbit 350 millió dollárért.
A Playdom felvásárlásával a közösségi oldalakra játékokat fejlesztő nagy cégek közül csak a piacvezető Zynga maradt független (a harmadik nagyot, a Playfish-t az Electronic Arts vette meg tavaly 275 millióért). A Disney részvényárfolyama egyébként 12 százalékot esett az üzlet bejelentése után.