Becsukhat a MySpace
A cég, főleg a fizetős kábeltévé-csatornáinak növekvő népszerűsége miatt 36 százalékkal növelte tavalyi nyereségét, és 7,4 milliárd dolláros forgalom mellett 775 milliós tiszta profittal zárta a negyedévet.
A jelentés részleteiből kiderül, hogy a cég online divíziójának, azon belül is a 2005-ben 580 millió dollárért felvásárolt, akkoriban a net legnagyobb és legmenőbb közösségi oldalaként számon tartott MySpace-nek nem fut túl jól a szekere. Az oldal népszerűségét pár év alatt lekörözte a Facebook, és bár százmillió felett van a regisztrált felhasználóinak száma, és tízmilliós nagyságrendű az aktív júzereké, még mindig veszteséget termel.
Tisztában vagyunk vele, hogy a MySpace helyzete problémás, a veszteségei nem elfogadhatóak és nem fenntarthatóak – kommentálta a számokat Chase Carey, a News Corp. elnöke, de nem adott meg publikus határidőt, hogy meddig kellene a MySpace vezetésének nyereségbe fordítani az egyenleget. Az elhatározás mindenesetre megvan, az oldal néhány hete esett át teljes újratervezésen, és lecserélték a logót is (igaz, az új leginkább közröhej tárgya volt a neten).
Elemzők szerint Rupert Murdoch, a médiabirodalom vezére legfeljebb néhány negyedévnyi időt adott a MySpace vezérkarának a veszteségek eltüntetésére, és ha ez nem jön össze, az oldal a bezárás vagy az eladás sorsára juthat.