A Direct Marketing Association tanulmánya szerint a fogyasztók 2003-ban harminckétmilliárd dollárt költöttek el emailben meghirdetett termékekre. A sikerért persze igen komoly árat fizetünk, hiszen ma már az összes email több mint fele spam, és a kéretlen levelek szűrése nagyon sok pénzt felemészt. Talán abban bízhatunk, hogy a szűrőprogramok egyre pontosabbak lesznek, és a szolgáltatók segítségével megszabadulhatunk a levélszeméttől.
Pofátlan hirdetők
Szintén nem igaz, hogy az arcunkba mászó popup hirdetéseket a többség eleve kiiktatja, vagy a reklámozott termék megtekintése nélkül bezárja az ablakot. Micheal Bailey, a GSD&M hirdetési cég szakértője elmondta: az előbukkanó ablakokra öt-tíz százalékkal többen kattintanak, mint a hagyományos reklámcsíkokra. A Dinamic Logic tanulmánya szerint az emberek kétharmada utálja az előugró vagy a háttérben megnyíló (pop-under) hirdetéseket, viszont Bailey szerint a megoldás éppen a kellemetlensége miatt sikeres, mivel jobban felkeltik az emberek figyelmét.