A viszonylag kevés "részvételi netező" azonban a kutatócég szerint jelentős befolyással és hatással bír. Ez azzal magyarázható, hogy a hangját leginkább hallató réteg a fiatal férfi netezők tábora, akik régóta neteznek, ráadásul szélessávon csatlakoznak a világhálóra, vagyis sokkal többet és gyakrabban vesznek részt az online közösségekben. Az ő tolmácsolásukban pedig a termékekkel kapcsolatos erőteljes vélemények és visszajelzések gyorsan terjednek el a velük kapcsolatban lévő netezők között - elsősorban az erősen egymásba kapcsolódó bloghálózatokon keresztül.
Azoknak a cégeknek, melyek figyelmen kívül hagyják az online közösségek hangadóit, szembe kell nézniük azzal, hogy az itt megjelenő elégedetlenség elérheti a fogyasztók széles rétegeit, így rontva az adott termék, cég píárját.
Az utóbbi idők egyik nagy médiakísérlete lehet a Sun új kezdeményezése: a brit bulvárlap MySun néven indít webkettes szolgáltatást. A netezők blogokat hozhatnak létre, és képeket, valamint rövid videókat oszthatnak meg egymással. A Sun egyébként annak a News Corp.nak a tulajdona, mely fél éve vette meg az azóta már 70 milliós felhasználói táborral rendelkező online közösségépítő szolgáltatást, a MySpace-t.