![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
A Boeing együttműködési megállapodást írt alá több tartalomszolgáltatóval és technológiai céggel, így a CNN Inflight Services-szel, a Mitsubishivel, a Loral Skynettel, a Matsushita Avionics Systems-szel és a CNBC-vel, jelenleg pedig lehetséges partner légitársaságokkal tárgyal. A Connexion nem csak a Boeing gépeire telepíthető, a cég a vele szövetkező légitársaságok teljes flottáját felszereli a berendezésekkel. A letöltésnél 5 megabites, feltöltésnél 1,5 megabites sávszélességű percdíjas szolgáltatás tarifája hozzávetőleg megegyezik majd a mobiltelefonok tarifájával.
A statisztikák szerint komoly igény mutatkozik a légi kommunikációs szolgáltatásra: az Egyesült Államok légiutasainak 48 százaléka üzleti úton jár, 70 százalékuk magával viszi laptopját, 83 százalékuk pedig mobiltelefonját. Phil Condit, a Boeing elnök-vezérigazgatója szerint a piac forgalma évi 7-10 milliárd dollár körül lesz majd. Márciusban a News Corporation és a Rockwell jelentette be, hogy jövőre hasonló szolgáltatást indít In Flight Network néven.
A magánrepülőgépek tulajdonosai már most is kérhetik a hálózat telepítését gépeikre, a légitársaságok flottáit pedig 2001-ben kezdik felszerelni a 350-450 kg súlyú, 1000 watt teljesítményszükségletű berendezésekkel. A rendszert jövőre Észak-Amerikában helyezik üzembe, majd a szolgáltatási területet 2005-ig fokozatosan terjesztik ki más földrészek és a tengerek fölé.