További Net cikkek
A videót március 5-én tette fel az alkotó a YouTube-ra, néhány nappal ezelőtt pedig már a videomegosztó oldal legnépszerűbb klipje volt. A film igényes átdolgozása Ridley Scott sokat vitatott 1984-es Apple reklámjának, ami tömegeket sokkolt, amikor először mutatták be a Super Bowl amerikaifoci-döntő szünetében. Az eredeti filmben egy fiatal szőke atlétanő fut egy kalapáccsal a kezében egy nagyméretű kivetítő irányába, amelyen egy baljós Nagy Testvér szónokol monoton hangon, zombiszerű tömegnek. Az új változatban az atlétanőn egy iPod van, felsőjét Clintonné elnökjelölt-ellenfele, Barack Obama logója díszíti, és a Nagy Testvér helyett Hillary Clinton látható a kivetítőn.
Bill Burton, Obama szóvivője múlt héten azt nyilatkozta, hogy a film nem része Obama kampányának. Ezt támasztja alá a The Huffington Post szerdai cikke is, amelyből kiderül, hogy a videó egy bizonyos Phillip De Vellis magánakciója volt. De Vellis a blognak elmondta: azért készítette a filmet, mert ki akarta fejezni, hogy a két demokrata elnökjelölt közül neki melyik a szimpatikusabb, és mert meg akarta mutatni, hogy a polgárok is befolyásolhatják a kampányt.
Az ügy pikantériája, hogy az alkotó a Blue State Digital nevű vállalatnak dolgozott. A cég politikai kampányokhoz szolgáltat technikai hátteret, és Obama kampányában is részt vesz. De Vellis úgy nyilatkozott, hogy a videó megjelenése után rögtön kilépett munkahelyéről, hogy a cégnek ne essen kára az eset miatt, a Blue State Digital szerdán kiadott közleménye viszont arról szól, hogy a munkatársat azonnali hatállyal kirúgták a cégszabályzat megsértése miatt. Azt De Vellis és volt kenyéradója is leszögezték, hogy a művész saját idejéből és saját eszközeivel készítette a filmet. Ezzel egy időben Obhama szenátor is kiadott egy újabb közleményt arról, hogy semmit nem tudott a videóról.
Az alkotó szerint éppen ez a lényeg. "A film azt példázza, hogy az amerikai politikusok jövője a hétköznapi emberek kezében van" – fogalmaz De Vellis a blogban. A San Francisco Chronicle-nek nyilatkozó szakértők szerint is vízválasztó volt a videó a 21. századi média- és politikai kampányok sorában. Hasonlóképpen vélekedett a CNN-nek Howard Kurtz, a The Washington Port médiakritikusa. "Történelmi jelentőségű elmozdulás egy olyan világ felé, ahol nemcsak néhányan ellenőrzik a médiát, hanem bárki párbeszédet kezdeményezhet" – fogalmazott Kurtz.