Több száz portálra kiterjedő bejelentkezési rendszert indított a Facebook, a már létező OpenID mintájára. Szakértők szerint a közösségi portál megoldásának, a Facebook Connectnek a régebben elindult riválisokkal szemben is olyan előnye van, ami miatt könnyebben elterjedhet.
A Facebookra bárki könnyen be tud jelentkezni, a felhasználónak nem kell azon törnie a fejét, hogy miként kell beüzemelni. A portált most százmilliók használják, míg az OpenID-t inkább a hozzáértők ismerik. A világ leglátogatottabb közösségi portálján az emberek könnyen rátalálnak az új szolgáltatásra, amivel az első hetekben várhatóan több mint száz másik portált lehet majd elérni. A Washington Post szerint még Barack Obama is gondolkozik azon, hogy a weboldalát beköti a rendszerbe.
Mire jó ez az egész? Amikor a Facebook felhasználója meglátogatja egy Facebook Connecttel kompatibilis weboldalt, nem kell regisztrálnia, elég ráböknie a Facebook logójára. Néhány apró beállítás elvégzése után máris beléphet. A dolog akkor kezd izgalmassá válni, amikor egy külső weboldalon létrehozott tartalmat – mondjuk egy étteremkritikát, vagy egy saját blogbejegyzést – a felhasználó visszaküld a Facebook üzenőfalára. Az ismerősöknek meg nem kell regisztrálniuk az adott portálokon, a Facebookból ugyanilyen könnyen belépve reagálhatnak a blogbejegyzésre vagy az étteremkritikára.
Felmerül, hogy ezzel sérülhet az emberek magánszférája, de senkinek sem kell belépnie olyan weboldalra, amellyel nem szeretné megosztani a személyazonosságát. Illetve, ha szívesen használja a Facebook Connectet, mindegyik portálon megadhatja, hogy küldjön-e vissza adatokat a Facebookra.
A Facebook azt mondja, hogy a tesztekben résztvevő portálokon 50 százalékkal megugrott a felhasználói aktivitás. Eleinte nem lesz elérhető minden portál a Facebookról, de a közösségi portál vezetője, Mark Zuckerberg arra kéri a júzereket: szóljanak a kedvenc weboldaluk fejlesztőjének, hogy ők is csatlakozzanak.