Nem használják ki
A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.
A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az internetes értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok 30 százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart. A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.
Alkalmatlanság
Az internetcsatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás internetes értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladásnak. Ezt az interneten keresztül értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek.
A vállalatvezetők 16 százaléka számára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még nem elérhető az interneten, tartalmazza a közlemény.