A Google csütörtökön közölte harmadik negyedéves eredményeit. Eszerint ebben az időszakban 2,69 milliárd dollár bevételük volt, mely az előző negyedévhez képest 10 százalékos, az előző év azonos időszakához képest 70 százalékos növekedést jelent.
A cég tulajdonában álló szájtok 1,63 milliárd dollár bevételt hoztak a mostani negyedévben, ami az összbevétel 60 százaléka. Ez az előző évhez képest 84 százalékos növekedést jelent. A cég partnerszájtjai, az AdSense-en keresztül, 1,04 milliárd dollár bevételt hoztak, mely az egy évvel korábbihoz képest több mint kétszeres növekedést jelent. A nettó nyereség 2006 harmadik negyedévében 733,4 millió dollár volt.
Az eredmények azt jelentik, hogy a Google folytatja terjeszkedését az online hirdetési piacon. Ugyancsak jó hír, hogy képes volt növelni az online keresőpiacon is részesedését, az egy évvel korábbi 37 százalékról 44 százalékra. "Hirdetési és partneri hálózatunk, valamint a felhasználókra fokuszálás erejének bizonyítéka a harmadik negyedéves eredmény", értékelt a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt.
A Google folytatja tovább menetelését. Nemrégiben a YouTube-ot vásárolták fel. De terveik szerint erősítik partneri kapcsolatukat az eBayjel, a Foxszal és az Inuittal is.
Míg tehát a Google továbbra is meghökkentően jól teljesít, alig néhány napja legfőbb riválisa, a Yahoo azt jelentette, hogy az elmúlt négy év legrosszabb negyedévét zárta. Nemrégiben pedig az eMarketer közölte, hogy várakozásaik szerint az év végére rekordot dönthet a Google: 25 százalékos részesedése lehet az amerikai online hirdetési piacon.