Mostantól a Google online felületén hirdető cégek új telefonos szolgáltatást vehetnek igénybe. Ez akkor elérhető, ha a keresési eredmények mellett megjelenő szponzorált linkeknél egy aprócska telefonkagyló képe is megjelenik - ezt persze nem könnyű előcsalogatni. Hiába írtunk be a magyar és az angol felületen is sok hirdetőt vonzó keresőszót (hitel, kölcsön, biztosítás), egyetlen árva telefonkagylót sem láttunk. Még pizzát sem rendelhettünk ezzel a módszerrel, pedig.
Aki mégis talál ilyen ikont, és kellő bátorságot érez magában ahhoz, hogy egy nyomulós telemarketingessel töltsön el hosszú perceket, annak csupán rá kell kattintania a kagylóra, majd meg kell adnia a telefonszámát, és a Google öt másodpercen belül kapcsolatot létesít.
Ingyenreklám
Helyi és távolsági hívás esetén a Google állja a telefonhívás díját, de mobilszám megadása esetén könnyen elképzelhető, hogy - szolgáltatótól és díjcsomagtól függően - a felhasználónak is fizetnie kell valamennyit. Az úgynevezett "click-to-call" szolgáltatást még csak teszteli a Google, ezért semmit sem lehet tudni a későbbi díjszabásról, illetve arról, hogy a hirdetőnek mindez mennyibe kerül majd.
Személyes adatainkat állítólag nagyon óvatosan kezeli a Google: a keresőóriás mindenesetre azt írja a weboldalán, hogy az internetezők telefonszámát még a hirdetőnek sem adja meg, és egy kis idő elteltével a saját szervereiről is törli a számot, valamint a hívás idejét és hosszát.