Szilvia
5 °C
16 °C

Bloggol a Macromedia

2002.05.09. 18:39
A Flash és Shockwave vektoranimációs programokról ismert San Franciscó-i vállalat programjai legújabb verzióit weblog közösségen keresztül, saját weblogokkal igyekszik népszerűsíteni.
A Macromedia neve egyet jelent vektoranimációval. A világon használatos internetböngészök 98,3 százaléka rendelkezik a flash-animációk lejátszásához szükséges pluginnel - Önök is bizonyára láttak már ilyen, animált gifeknél élettelibben mozgó vicces illusztrációkat.

Költői kép: új vizeken

Animált gif a múltból
A Macromedia tehát egyeduralkodó a maga területén. A monopóliumokat illető össznépi ellenszenvtől csak az menti meg, hogy a fent említett elterjedt plugin ingyenes. A cég egyébként sem szőhet világuralmi terveket: legutóbbi negyedévüket 305 millió dolláros veszteséggel zárták, száztíz munkatársuktól megváltak, végül pedig 2,8 millió dolláros vereséget szenvedtek az Adobe-bal folytatott szerzői jogi perben.

A Macromedia ugyanakkor egyike annak a (mára már nagyon) kevés vállalatnak, amelyek százzal mehetnek a nagyobb népszerűséggel kecsegtető irányba. Elsőként fedezték fel maguknak maguknak a dotkom partszakadás nyomán létrejött új földrészt, az egyre burjánzó online naplók világát, amelyet maroknyi megtévedt ember blogoszférának nevez.

Ismert végzet

Egy tényszerűség és egy probléma: az önérzetes masszív internethasználó lemaradottnak minősül, ha nincs blogja - a Macromedia ezért webdokumentum szerkesztő szoftverébe speciális blogépítő toolokat is fejlesztett. A probléma: a cég beújított nagy szoftvereit a Flash MX-et, a Dreamweavert, a Fireworksöt, és a Cold Fusiont egyszerre mutatta be és kérdéses volt, hogy ezeket mennyire issza fel a néptömeg - itt nem csak a vásárlásra és a telepítésre kell gondolni, hanem arra, hogy az új eszközzel, hogyan lehet esztétikus animációkat és egyebeket előállítani.

Animált gif a múltból II.
Az anigifek szomorú történetéből ismert, hogy az animáció végzete a tömegesen burjánzó izléstelenség. A Macromedia tavaly ősszel felismerte, hogy a népoktatás számukra bármely marketingstratégiánál fontosabb: a feladat megoldásához keresve sem találtak volna jobbat a blogoknál.

Profi bloggerek

A vállalat vezetése elvetette az ötletet, hogy weblogot futtassanak a Macromedia honlapján - ezt, a dolgok természténél fogva, nem fogadta volna be a blogger közösség. Inkább amellett döntöttek, hogy öt közösségmenedzserük (community manager) - John Dowell, Mike Chambers, Matt Brown, Vernon Viehe és Bob Tartar - a világon először, profi bloggerként tudósítsanak naponta a fejlesztési munkálatokról, problémákról, egyebekről.

A bloggerektől mindössze a relevanciát követeli meg a vállalat - a reggelijük összetételéről vagy bojlerük javíttatásáról tehát nem helyénvaló írniuk. Ezen túl nem rejthetik véka alá azt sem, hogy a Macromediának dolgoznak. A blogok egy hete működnek és igen sok kedvező visszajelzést kaptak fejlesztőktől.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?