![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
| |
|
A Matáv a 150 forintos hívásoknál először kiszámolja a hívás teljes költségét, majd levonja a 150 forint feletti, kedvezményes részt. Olvasónk esetében azonban nem így történt: egy április 6-i, este 7 után indított, több mint 11 órás hívásáért 1847 forintot számolt a cég, melyből mindössze 276 forint kedvezményt vont le, egy másnapi, szintén a kedvezményes időszakban bonyolított három és fél órás hívásáért pedig 700 forintot és 100 forint kedvezményt számláztak. Az egyik 150 forintos hívás így 1571 forintba, a másik pedig 600 forintba került.
Harsányi László, a Matáv marketing rendszermenedzsment igazgatója elismerte a túlszámlázás tényét. Mint mondta, a cég számlázórendszerében a Mindenkinek csomag áprilisi bevezetése okozott problémát, melynek következtében néhány ügyfélnél a kedvezmények nem jól kerültek kiszámításra. A részben kezelői, részben szoftveres eredetű probléma a 2,7 millió ügyfél néhány ezrelékét érintette. Információink szerint ez körülbelül kétezer előfizetőt jelent. Mivel a Matáv nem azonos időpontban számláz minden ügyfelének, sokan még a hiba korrigálása előtt megkapták a számlát. Számukra a túlszámlázást a telefoncég a következő hónapban jóváírja, továbbá kérésükre ingyenesen küld a számlázási címre hívásrészletezőt a kérdéses időszakról.