A Roxio a Pressplay alapjaira szeretné felépíteni a saját online zeneboltját, melyet a legendás fájlcserélő neve alatt indítana el. A cég az új Napstert nem titkoltan az Apple nemrégiben indított zeneboltja ellenében indítja, windowsos felületet kínálva az egyelőre csak Mac-kel igénybevehető szolgáltatás helyett.
Keresztre feszítették
Mindez azt is jelenti, hogy a Universal és a Sony kisebbségi tulajdonos lesz egy olyan cégben, ami korábbi legnagyobb ellenségük nevét viseli. "Ez a Napster második eljövetele - közölte ezzel kapcsolatban kissé patetikus véleményét Phil Leigh, a Raymond James & Associates elemzője. - A lemezkiadók keresztre feszítették, és most visszatér, hogy megváltsa őket."
A Roxio novemberben vásárolta meg az addigra csődbe ment Napstert 5 millió dollárért és 100 ezer Roxio-részvényért. A vásárlás révén a Napster teljes szellemi tulajdona - beleértve a szabadalmakat is - a Roxio kezébe került.
Az Apple boltja sikeres
A Pressplay előfizetéses konstrukciót kínált, másolni viszont tilos volt a zenéket. Emiatt aztán nem lett igazán sikeres a szolgáltatás, elemzők szerint legjobb napjaiban is legfeljebb 100 ezer előfizetője volt. Az Apple boltjában 99 centért lehet letölteni egy számot, amit utána szinte szabadon lehet másolni és CD-re írni.
Nem csoda, hogy az oldalról az első héten több mint egymillió dalt töltöttek le, ami azért is feltűnően sok, mert a szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban érhető el, ráaadásul csak Macintosh számítógépekkel, ezek aránya pedig mindössze 3 százalék.
Feeling
Az új szolgáltatásban is megmarad a "Napster-érzés", szögezte le Chris Gorog, a Roxio vezetője. Az Index illegális fájlcserélői ennél a résznél azért felkapták a fejüket, hiszen a "Napster-érzés" azért nagyrészt éppen az ingyenességből adódott.
Arra, hogy a Napster nevet a felhasználók többsége az ingyenes letöltéssel asszociálja, már az elemzők is rájöttek. Sokak véleménye szerint ez nagy akadály lehet a siker útjában, és a Roxiónak még sokat kell dolgoznia, hogy ez a vélemény megváltozzon, és a Napster brand se veszítsen fényéből.