Sötétben telefonáltak
Az áramkimaradás miatt a vezetékes és a mobilhálózaton egyaránt jelentősen megnőtt a hívások száma. A Verizon vezetékes szolgáltató szerint az áramszünet utáni órában háromszorosára emelkedett a New York üzleti negyedéből kezdeményezett hívások száma. Míg a vezetékes vonalak többnyire működtek, a mobilhálózatok problémákkal küszködtek egész este.
Akadozó mobilok
A Sprint távközlési cég szerint az érintett területeken a hívásokat kezelő központjaik és a számítógépeik működnek, ugyanakkor a megnövekedett forgalom időnként fennakadást okoz a mobiltelefonálásban. A vállalat szóvivője szerint előfordulhat, hogy néhány állomás nem üzemel, azt azonban nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyi adótoronynál lehetnek problémák. A Sprint arra kérte ügyfeleit, hogy csak a legszükségesebb esetben telefonáljanak.
A Verizon Wireless szerint a cég mobilhálózatával nincsenek problémák, de néhány adótorony és központ működését generátorok biztosítják. A vállalat a Sprinthez hasonlóan nagy forgalomnövekedést tapasztalt, ezért azt tanácsolta előfizetőinek, hogy sikertelen hívás esetén várjanak néhány percet, mielőtt újra próbálkoznak.
Vannak tartalékaik
Az áramszünet a New Yorkban működő technológiai cégek működését is akadályozta. Az IBM helyi részlegénél generátorokról biztosítják a számítógépeknek és a világításnak az áramot, mondta el Brian Doyle a vállalat szóvivője.
Leszakadtak
Az Egyesült Államok legnagyobb internetszolgáltatója, az America Online helyi idő szerint tegnap délután egykor jelentős változást észlelt a felhasználók számában: a számláló 2,4 millióról 2,1 millióra csökkent.
Greg Eden, az adattárolással foglalkozó EMC szóvivője a New York Timesnak elmondta, hogy hasonló áramszünetek esetén általában elegendő energiatartalékkal rendelkeznek ahhoz, hogy minden adatot lementsenek a rendszer leállása előtt.