A Search Engine Journal szerint lépésre számítani lehetett, különösen miután a Yahoo tavaly megvásárolta az Inktomi keresőmotort és az Overture nevű, keresőkhöz fejlesztett hirdetési rendszert. A Yahoo lépésével nagyjából egyidőben terjesztette ki az MSN Search a hírkereső szolgáltatását dél-amerikai és ázsiai oldalakra is, illetve jelentette be a Google, hogy keresési indexe hatmilliárd eleműre bővült.
Portálosít a Google
Egy, a napokban kiadott felmérés szerint a tőzsdére készülő Google-nak jóval kevesebb látogatója van, mint a többi nagy amerikai weboldalnak. A Comscore Networks adatai szerint januárban a Yahoo 110 821 000, az MSN és egyéb Microsoft-weboldalak 109 113 000, a Time Warner hálózat (AOL) 107 977 000, az eBay 72 561 000, míg a Google 60 463 000 látogatót vonzott.
A Search Engine Journal úgy tudja, hogy az éleződő versenyben a Google gőzerővel dolgozik oldalának portálosításán, pletykák szerint például emailszolgáltatás beindítását tervezi. A Google egyéb szolgáltatásokkal is próbálja magához csábítani az internetezőket, ilyen például a baráti kapcsolatok fenntartását segítő Orkut közösségi oldal.
A Yahoo mellett a Microsoft is szorongatja a legnagyobb keresőt: az MSN Search nemrégiben elindított - egyelőre béta állapotban üzemelő - új változatától a redmondi cég szintén a Google trónfosztását várja. A Microsoft ráadásul bevethet a Netscape ellen már bevált trükköket is: például várhatóan integrálja a keresési funkciót az Internet Explorer következő változatába, illetve beépíti soron következő operációs rendszerébe, a Longhornba.