Múlt hét végén több millió Skype-használó maradt online telefon nélkül, mert a Microsoft szokásos hibajavításai után mindenki újraindította a számítógépét. A világszerte tapasztalt leállás csütörtökön kezdődött és csak szombaton ért véget. Ez idő alatt a rendszer akadozva működött, és sokan egyáltalán nem tudtak a klienssel telefonálni vagy üzenetet küldeni.
Az online telefonszolgáltatónak több mint 220 millió regisztrált felhasználója van, és általában 5-6 millióan használják egyszerre. Januárban azonban volt olyan, mikor kilencmillióan is be voltak jelentkezve egyszerre.
Restart
Villu Arak Skype-alkalmazott azt írja a vállalat hivatalos blogjában, hogy nem gonosz hekkerek vagy kártékony kódok miatt történt a leállás, hanem a tömeges gépújraindítás miatt. Miután az emberek milliói letöltötték a Windows aktuális hibajavításait, amelyek minden hónap második keddjén jelennek meg, mindenki újraindította a gépét.
A sok újraindítás hatással volt a Skype hálózati erőforrásaira. Kiestek a peer-to-peer erőforrások, majd a szervereket elárasztották a bejelentkezési kérések. A hálózat normális esetben ki tudja javítani magát, de a Skype hálózatkezelő algoritmusában is találtak egy hibát, amely megakadályozta a gyors talpra állást.
Arak nem hibáztatta a Microsoftot a problémáért. A két napos leállásra nem volt igazán felkészülve a vállalat, mivel a hálózata 2005 októbere óta összesen csupán néhány órán át nem üzemelt. Arak arra hívta fel a figyelmet blogbejegyzésében, hogy nagyon kevés olyan kommunikációs hálózat van, amely megszakítások nélküli működést tud garantálni.