További Net cikkek
Tizenkét teljes virtuális szigetet foglal el az IBM a Second Life-ban, 2006 legdinamikusabban fejlődő online univerzumában a jövő héttől, amikor a hardvergyártó beköltözik a virtuális világba.
Az IBM tizenkét szigetének többségét bárki meglátogathatja majd, de egy részüket a cég fenntartja 800 kiváltságos alkalmazottjának, beleértve a vezérigazgatót, Sam Palmisanót, aki a többiekhez hasonlóan természetesen avatár formájában jelenik meg majd a Second Life-ban. Palmisano, akiről tudvalévő, hogy nagy rajongója a virtuáliának, már korábban beköltözött a metaverzumba, és olyan avatárt készített magának, hogy az a lehető legjobban hasonlítson való világbeli önmagára - ahogy azt az ismert személyiségek többsége teszi a Second Life-ban.
Nyolcszáz, bizony, dalolva ment
Sam Palmisano, az IBM vezére öltönyben nyomul a Second Life-ban
A cég szóvivője, Matthew MacMahon szerint a virtuális világ különösen jól jöhet egy vevőszolgálat felállítására, így például arra, hogy a tech support élőben, a Second Life-beli objektumokon mutassa be, hogyan szedje ki a vásárló a merevlemezt a számítógépéből.
A nagy cégek közül az Adidas, az Intel, a Sun és a Toshiba már bent van a Second Life-ban. A médiavállalatok közül először a Cnet, majd a Reuters, a Wired és a Popular Science költözött be gyors egymásutánban; a magyar médiát egyedül az Index képviseli odabent, bár a múlt héten az MTV Kultúrház című műsora is benézett. Az Index virtuális irodaháza mellett nemrég megnyílt a magyar követség is, amelyet önszorgalomból épített fel néhány hazafias érzelmű felhasználó.
A "Try it" vírus
Van, aki egyáltalán nem is hisz az egészben. Az IBM bejelentésével nagyjából egy időben tette közzé Clay Sharky internetes szakíró, a New York-i Egyetem tanára virtuális univerzumokkal kapcsolatos aggályait a Valleywagen, a Gawker blogbirodalom techpletykablogján. Sharky szerint vajmi keveset jelent, hogy a fejlesztő San Franciscó-i cég, a Linden Labs szerint csaknem kétmillió (pontosan 1 901 173) regisztrált felhasználó van a Second Life-ban, a látogatók nagy részét ugyanis csak a sajtóban megjelenő cikkek (az olyanok, mint ez itt) veszik rá arra, hogy bekukkantson, de aztán sokan soha többé be nem teszik a lábukat a Second Life-ba.
Nem véletlen, hogy az online felhasználói statisztikák készítésekor megszokott 30 nap alatt mért látogatószám helyett a Linden Labs kéthónapos periódusra vonatkozó adatokat közöl, állítja Sharky. "Gyanítom, hogy a Second Life nem más, mint "Try Me" (próbálj ki) vírus, amire jellemző, hogy a különös és csodálatos új dologról szóló beszámolók tömegeket vesznek rá arra, hogy belépjenek és kipróbálják, ugyanakkor [ezek a világok] csak a felhasználók töredékét képesek megtartani" - írja Sharky.