"Újra itt van 2000!" - kiáltanak fel egybehangzóan a trendelemzők, amikor a legfrissebb internetes folyamatokról esik szó. Valóban, a web 2.0, a blogok és más közösségi szolgáltatások sikeréről eszünkbe juthatnak a kilencvenes évek végének technó-optimista jövendőmondásai, a gazdaság felől pedig az újonnan feléledt befektetői érdeklődés és az egyre sűrűbb felvásárlási jelentések idézik vissza az akkori pezsgést.
És igen, 1998 és 2000 között nyomult elő elsőként a tévé és az internet közeledésének gondolata is (internetezzen a tévén! tévézzen az interneten!), hogy aztán nemsokára hatalmasat bukjon - úgy tűnik azonban, nem véglegesen. Az akkori életképtelen próbálkozások helyén ma már semmit sem találunk, van helyettük viszont tévéműsor-fájlcsere, és vannak videómegosztó szolgáltatások, amelyek a futótűznél is gyorsabban nyernek teret és piacot.
Most pedig itt az első komolyabb hazai vállalkozás, amelyik kizárólag erre a műfajra épít: a szupernet.tv, amely szintén a közönséget aktivizálja főképp - de addig sem üres a szolgáltatás, amíg nem lepik be a székházat a beküldött videófájlok és kazetták: ezres darabszám-nagyságrendben pihennek a szerverek hard diszkjein vicces videók, szoftszexuális és zenei klipek, reklámok. A videódarabokat letölteni nem lehet - ahhoz, hogy megnézzünk valamit, egy egyszerű, egygombos módszerrel be kell küldenünk azt a három darab, párhuzamosan sugárzó, nagyfelbontású videóstreaming-csatorna valamelyikébe, ahol a kért anyag néhány percen belül várhatóan sorra kerül, azaz adásba megy.
A vállalkozás mögött egy veterán tévés, Czikó Gábor áll, aki tavaly, miután kiszorult az általa gründolt és tizenöt évig irányított ATV vezetéséből, úgy döntött, odahagyja a régi médiumot azoknak, akiket ez még izgat, és az információs szupersztrádán keres magának gyorsítósávot. Sebtében megvásárolta a CNN éppen levetett internetes műsorsugárzó hardver- és szoftverrendszerét (ami még így is kegyetlen kapacitásokat kínál, a hazai piacméretet tekintve), és kifundálta az internetes Önök kérték szisztémáját, ami lényegét tekintve valahol félúton van a régi típusú televíziózás és az on-demand, azaz az igény szerinti műsorfogyasztás között.
A tévézés a szupernet.tv-n teljesen ingyenes, és nem is tervezik fizetőssé tételét, bízva az internetes reklámozás népszerűségének további robbanásszerű növekedésében. Saját ismertségüket pedig zenei pályázattal próbálják megnyomni - ehhez Ennio Morriconétól vásároltak dalt, amire szöveget lehet írni, és elő lehet adni (persze a tévékamerák előtt). Uhrin Benedek már melegíthet is.