Vicces homevideóival tavaly évvégén tűnt fel a semmiből a YouTube, ami a Nielsen Netratings adatai szerint idén augusztusra már havi 34 millió látogatóval büszkélkedhet. A tesztidőszakban a Soapbox meghívóhoz kötött használattal limitálta a felhasználók körét, de a Microsoft azt ígéri, hat hónapon belül a MSN Video részeként mindenki számára elérhetővé válik. "Tudjuk, hogy jelenleg a YouTube a legnagyobb. Az online videók korának kezdeti napjait éljük, [a Soapbox] még mindig az első lépések egyike lesz" - mondta Rob Bennett, az MSN szórakoztató és videószolgáltatásainak menedzsere.
Lemaradt a Microsoft
Korábban az MSN Video volt a legnépszerűbb a hasonló szolgáltatások sorában, de aztán a YouTube, a MySpace és a Google jócskán lekörözte a Microsoftot. A Soapbox az egyik olyan próbálkozás, amivel a Microsoft a piacvezető Google-től és a Yahoo-tól több milliárd dollárnyi hirdetési felületet vonhat el, írja a Cnet.
Márciusra a YouTube havi látogatottsága közel háromszorosa volt az MSN Videóénak, ami megmaradt a korábbi 12 milliós felhasználószámnál. A Nielsen NetRatings szerint a MySpace is megnégyszerezte a júzerek számát, ma már havonta 17,9 millióan kíváncsiak rá, a Google Video pedig 13,5 millió érdeklődőt vonz.
A redmondi óriás a YouTube-hoz hasonló policyt követ, minden olyan - a szerzői jogot sértő - tartalmat eltávolít az oldalról, amelyről értesítést kap. A Soapboxon kategorizálni, kommentálni lehet a videókat, és a tartalmak megosztásáról is gondoskodtak. Mindent az "egyszerű és gyors" feltöltés érdekében alakították ki, nyilatkozta a Microsoft illetékese.
Míg az MSN Video kizárólag Explorerrel, és Windows Media Playerrel működött, a Soapbox az összes böngészővel elérhető, a Mozilla Firefoxot, és az Apple Safariát beleértve. A tesztidőszakban nem lesz reklám a felületen, még tanulmányozzák, hogyan lehet legjobban kommercializálni a videótartalmakat.