A spam ráadásul gyakran sikeres, hiszen a megkérdezett gyerekek 20 százaléka kinyitja és elolvassa a spamet, ha a tárgymegjelölés érdekesnek tűnik számára.
Hetente többször nézik
A felmérés keretében összesen ezer fiatalt és gyermeket kérdeztek meg a 7 és 18 év közötti korosztályból. A válaszadók 76 százaléka egy vagy több emailcímmel rendelkezik, 72 százalékuk pedig azt állítja, hogy naponta vagy hetente többször ellenőrzik, vagy-e új levelük.
A gyerekek jelentős része ezt a szülők közreműködése vagy értesítése nélkül teszi. Csaknem minden harmadik gyerek szerint nem szükséges, hogy a levelek lehívásánál egyik szülő ott üljön mellette.
21 százalékukat nem is érdekli a szülei véleménye, 16 százalék pedig kifejezetten nem óhajtja, hogy az édesapja vagy édesanyja figyeljék, ahogy leveszi a leveleit.
Nem tudják, mi az
Kereken 46 százalék nem kér a szüleitől engedélyt arra, hogy vadidegeneknek és ismeretlen weboldalakon megadja az emailcímét. Ezen kívül a felnövekvő nemzedék gyakran nincs tisztában a spam mibenlétével.
A megkérdezett gyerekek közül csaknem minden harmadik kijelentette, hogy nem tudja, jó vagy rossz dolog-e a spam. A gyerek- és fiatalkorúak tetszési indexén messze a legtöbb pontot kapják azok a reklámlevelek, amelyeket szerencsejátékok szervezői szórnak szét.
Az elektronikus postafiókkal rendelkező gyerekek 80 százaléka kijelentette, hogy folyamatosan kap ilyen leveleket. 62 százalékuknak volt szerencséje társkeresők spamjét olvasni, 61 százalék kapott olcsó hiteleket vagy eladó házakat kínáló pénzügyi vonatkozású reklámlevelet.
Viagra és pornó
A levelesládák 55 százalékában landolnak testsúlyfeleslegtől megszabadulást ígérő kéretlen ajánlatok. Ezen kívül a gyerekek 51 százalékát eléri a "gyógyszeripari spam", amelyben például Viagra online vásárlására biztatnak.
47 százalék szembesül pornográf weboldalakra invitáló spammel, 34 százalékuk pedig már érezte kellemetlennek, hogy kéretlen reklámleveleket kapott.