Éppen csak kilábalt a Yahoo a Microsoft hónapokig tartó felvásárlási akciójából, máris a másik internetes óriás, a Google öleli keblére. "Nagyon, nagyon baráti a viszonyunk a Yahooval" - mondta Eric Schmidt Google-vezérigazgató a cég részvényeseinek éves közgyűlésén, és nem is rejtette véka alá, mennyire örül, hogy nem jött össze az üzlet. Ezt persze azzal indokolta, hogy a felhasználók nagyon rosszul jártak volna, ha a felvásárlással a Microsoft monopolhelyzetbe jut többek között a csevegőprogramok és a levelezőkliensek piacán.
Időközben véget ért a Google és a Yahoo közös online hirdetési próbaüzeme (elemzők szerint ez a közös akció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Microsoft visszavonja az ajánlatát), amiben két hétig a Google hirdetéskiszolgáló rendszere adta a Yahoo oldalaira a reklámok egy részét. A két cég elégedett a próbával. "A teszt sikeres volt, és erre alapozva tudunk szorosabb együttműködésről tárgyalni mostantól" - mondta Schmidt.
Azt egyelőre nem tudni, mi lesz következő lépés - mindenesetre elemzők szerint ha a Google átvenné a teljes Yahoo hirdetéskiszolgálását, az megduplázhatná az online reklámokból származó nyereségét. Bár egy ilyen megoldásra valószínűleg antitrösztpereket akasztana a duó nyakába a konkurencia, Schmidt szerint vannak terveik, amivel ez elkerülhető. Szakemberek egy aukciószerűen működő, nyílt hirdetési rendszert sejtenek, amin keresztül bárki megpróbálhat hirdetéseket elhelyezni, és azé jelenik meg végül, aki a legkedvezőbb feltételeket ajánlja.
A Google vezetői a közgyűlésen bejelentették még, hogy nagy változások és új funkciók, termékek bevezetése elébe néz a YouTube, amit néhány éven belül szeretnének annyira felfuttatni, hogy felzárkózzon a keresésekhez kapcsolódó hirdetések, vagyis a Google legfontosabb bevételi forrása mellé jövedelmezőségben.