További Szoftver cikkek
Az idei Electronic Entertainment Expo (és ebből fakadóan a videojáték-ipar következő 1-2 éve) a jelek szerint arról fog szólni, hogy ki tud trükkösebb mozgásérzékelő kütyüt összerakni a maga gépéhez.
A Sony, bár annak idején az EyeToy kamerával az első volt, aki el mert szakadni a hagyományos játékkontrollerektől, a PlayStation3 felemás sikere miatt mára eléggé lemaradt a versenyben az Xbox360 és főleg a Nintendo Wii mögött. A japánok most bemutatták a PlayStation Motion Controller nevű irányítójukat, ami a Wii-hez hasonlóan a játékos mozgását viszi be a játékba. A kis varázspálca hol zseblámpaként, hol teniszütőként, hol láncos buzogányként működik, egyelőre csak a technológiai demó használja ki, a játékok nem, annyira korai állapotban van. A megjelenés 2010-ben várható, de ezzel a Sony biztos nem fogja megelőzni a konkurenseket, legfeljebb utolérni.
Vagy még utolérni sem, ugyanis a Nintendo is lépett időközben. Az új mozgásérzékelős irányító, a MotionPlus nagyjából ugyanazt tudja mint a régi, csak pontosabb, gyorsabb és érzékenyebb. Az igazi nagy durranás a Vitality Sensor nevű kütyü, amit a játékos mutatóujjára kell rácsíptetni, ahol aztán pulzust és hasonló életfunkciókat mér, és ezeket az adatokat továbbítja a játék felé. Hogy aztán a játék mihez kezd ezzel, az már a programozók fantáziájára van bízva, egy akciójáték például a játékos pulzusának megfelelően adagolhatja az izgalmakat, vagy ha az életfunkciók azt mutatják, hogy a játékos kezd túl stresszes lenni, a játék automatikusan visszavehet a nehézségi szintből. A kütyü egyelőre kísérleti fázisban van, megjelenési dátumról nem esett szó.
Hardveres fronton érdemes még megjegyezni az új hordozható Playstationt, ami PSP Go néven jelenik meg idén októberben, 250 dolláros áron. Kisebb, és könnyebb lesz, mint a mostani modell, kikerül belőle az UMD nevű mini-dvd, helyette 16 gigás flash memória kerül a gameboy-koknurens helyett inkább okostelefonnak kinéző gépbe.
Ha a mozgásérzékelővel kicsit el is késett, játékfronton végre kezd egyre nagyobbakat villantani a Sony. Először is jön a Japánban elképesztően népszerű (a teljes széria 85 millió eladott darabnál jár) Final Fantasy szerepjáték-sorozat 13. és 14. része, földbe döngölő grafikai megoldásokkal, a sorozattól megszokott, szinte végtelen játékidővel, és a 14. részben teljes egészében online játékmenettel. Úgy tűnik, a cég a családbarát Nintendóval szemben próbálja meghatározni magát, és egy sor véres-brutális játékkal álltak elő az kiállításon, mint a cseh fejlesztőstúdióban készülő maffiatörténet Mafia 2, a Jack Blackről mintázott főszereplőt a halálmetál-videoklipek világába repítő Brütal Legend, vagy a görög mitológiát ipari mennyiségű kibelezéssel és agyvelőfröccsenéssel tálaló God of War 3.
A legnagyobb durranásról viszont csak a címét tudjuk egyelőre: ez az Agent, a Grand Theft Auto-sorozatot készítő Rockstar North új játéka, amiben a hetvenes években, a hidegháborúban lavírozó kémet alakítunk.
A piacvezető Nintendo nem erőltette meg magát a játékfelhozatala bemutatásával (nincs is nagyon szüksége rá, Wii-re szinte bármit adnak ki, az bestseller lesz). A mozgásérzékelőt kihasználó új parti- és sportjátékok mellett a karácsonyi piacot az új Super Mario Bros epizóddal próbálják letarolni, ahol egyszerre négyen küzdhetünk majd.