A Microsoft frissen debütált keresőjének, a Bingnek sikerült felborzolnia a kedélyeket a Google-nél, legalábbis erre enged következtetni a New York Post vasárnapi cikke, amelyben egy névtelenséget kérő belső forrásra hivatkozva azt írják, a Bing megjelenésére válaszul Mountain View-ban kutatócsoport formálódott a rivális alkalmazás működésének feltárására. Sergey Brin, a Google társalapítója állítólag saját maga állt a csapat élére, melynek feladata egyrészt kideríteni azt, miben különbözik az alkalmazás kulcsfontosságú keresőalgoritmusa saját szoftverük kódjától, másrészt továbbfejleszteni és kiegészíteni szolgáltatásukat. – írja az IT café.
„Keresőmotorok jöttek-mentek az elmúlt tíz évben, viszont a Binget Sergey különös érdeklődéssel szemléli” – nyilatkozta az újságnak az anonim forrás, hozzátéve, hogy mostanában ritkaságszámba megy a cég alapítóinak ilyen fokú beavatkozása a vállalat mindennapi működésébe. A Google nem volt hajlandó kommentálni a lap értesüléseit, csupán a szokásos marketingmondatokkal reagáltak a sajtó érdeklődésére. „Mindig is volt olyan csoportunk, amely a keresések javításáért felelt. Több időt és energiát fordítunk a keresésekre a cégnél, mint bármi másra, az algoritmusunk folyamatosan fejlődik” – nyilatkozták.
A Microsoft erős offenzívát indított a Google ellen: a keresőalkalmazások piacán meglehetősen gyéren szereplő Live Search utódjának szánt, korábban Kumo kódnéven fejlesztett Bing bemutatkozását egyes források szerint egy 80-100 millió dolláros (nagyjából 16-20 milliárd forintos) reklámkampánnyal támogatták meg. A szaklapok előzetes bemutatóiban a szerzők általában lelkesen fogadták a Binget, és úgy vélték, ez a technológia már valóban versenyképes a Google keresőjével.