Vilmos
10 °C
22 °C

A Chrome 4 bétája gyorsabb a Firefoxnál

2009.11.04. 13:15 Módosítva: 2009-11-04 13:18:21
A Chrome új bétája nem sok újdonságot hozott, de a cég az online vállalati szolgáltatások terén gőzerővel nyomul.

Két napja elérhető már a Google böngészőjének, a Chrome-nak egy újabb fő verziója, a 4.0.223.16 béta. Habár számozásban nagy az ugrás, maga a böngésző alig változott, az igazán forradalminak tekinthető, már egy ideje ígért változtatások még nem történtek meg, az új verzió mindössze a fejlesztői változatból már ismerhető könyvjelző-szinkronizálást nyújtja újdonságként a tesztelőknek.

Arra még tehát várni kell, hogy többek között végre megjelenjék az a szolgáltatás, melyre igen nagy az igény: a kiterjesztések, kiegészítők kezelésének képessége, támogatása. Ugyanakkor az új 4.x-es verzió az eddigi tesztek alapján még tovább erősítette előnyét a sebességet illetően, jelenleg e tekintetben magasan vernek minden, a piacon lévő konkurens böngészőt – persze azt nem árt hozzátenni, hogy a Chrome még messze nem tud annyit, mint a versenytársak termékei, és az alkalmazás robusztusabbá válása, főként a kiegészítők kezelése természetesen majd lassítani fogja a program működését (lásd a Firefox esetét).

Ugyanakkor ez a még mindig fapadosnak nevezhető böngésző, ha lassan is, de egyre nagyobb szelet hasít ki magának a piaci tortából, a Net Applications legutóbbi felmérése szerint a Chrome terjeszkedik a legdinamikusabban, októberben 3,6 százalékos részesedést mértek (Magyarországon ez az érték 3,41 százalék).

Talán fontosabbnak tűnik az a bejelentés, melyet Rishi Chandra, a Google Apps termékmenedzsere tett tegnap, és amely szerint a cég által már a Gmailben is nyújtott hang- és videochat minőségének jelentős feljavítása várható a közeljövőben. A következő fél-egy évben például megszűnik az a korlátozás, hogy csak egy személlyel lehet beszélgetést folytatni, bevezetik a konferenciázás lehetőségét a 2007-ben felvásárolt svéd Marratech technológiájának segítségével. A termékmenedzser több részletet nem árult el, de arra utalt, hogy az integráció minőségének a javítása a legfontosabb céljuk, egyéb extra alkalmazások beépítését egyelőre nem tervezik.

A Google Apps felhasználónként évi 50 dollárba (körülbelül 9400 forintba) kerülő szolgáltatásait a cég szerint jelenleg több mint kétmillió szervezetben több mint 20 millió ember használja (hatalmas sikernek számít, hogy a múlt héten egy 7,2 millió dolláros szerződést kötöttek, amelynek keretében Los Angeles közintézményeiben a Google Apps lesz a hivatalos kommunikációs forma a Microsoft megoldása helyett).

A Google Apps sikerét jelezheti az is, hogy a Microsoft a fenti nyilatkozatra reagálva közölte, hogy nem tartják hitelesnek a Google által közölt számokat, és az is, hogy a redmondi cég tegnap bejelentette, hogy csökkenti hasonló szolgáltatásainak árait: a komplex csomagnak számító Business Productivity Online Suite (BPOS) havi díja 15 helyett 10 dollár lesz, az Exchange Online előfizetése pedig önmagában 10 helyett 5 dollárba kerül majd.