Megdobta a zeneeladásokat a Guitar Hero 3
Annál meglepőbb, hogy a játék sikere magával húzta a benne szereplő zenék eladásait is, annak ellenére, hogy a lemezkiadók egyáltalán nem reklámozták, hogy a játékban is elérhetők az egyes számok, sőt, előzetesen attól tartottak, visszaveti majd az eladásaikat, ha a játékkonzolon is meghallgathatók a zenék.
A Nielsen Soundscan adatai pontosan ellentmondanak ennek az aggodalomnak, és azt mutatják, hogy a játékban szereplő számok nagy részénél a digitális terjesztés eladásai meredeken nőttek. Az eladások gyakran megduplázódtak, de a The Sleepingtől a Don't Hold Back, vagy a Sonic Youth-tól a Kool Thing esetében 150-170 százalékkal is megnőttek. Érdekes módon néhány számnál, mint a Beastie Boys-féle Sabotage, alig észrevehető a növekedés.
A zenekiadók duplán nyernek, ugyanis a megnövekedett eladások mellett a Guitar Hero kiadójától is jelentős licencdíjat zsebelhetnek be a játékban hallható zenékért. Elemzők szerint azonban a Guitar Hero 3 (és a nagy rivális Rock Band) sikere véget vethet ennek a világnak, és a nyilvánvalóvá lett reklámérték miatt nem a játék készítőjének kell majd könyörögni a számok jogaiért, hanem a zenekiadók fogják egymást ölni azért, hogy bejuttassanak egy-egy számot a következő folytatásba.