Újabb folytatással bővül minden idők egyik legsikeresebb lövöldözős játéksorozata, a Quake. A program 4-es verzióját az eredeti fejlesztő, a Carmack fivérekről ismert ID Software helyett az Activision tulajdonában álló vállalat, a Raven Software készíti a Doom 3 motorjának felhasználásával, ami meg is látszik rajta: a demóscreenshotok jó része elmenne a Doomban is, igaz, az általános homály megszűnik az új Quake-ben, ami a játéktárshoz képest díszkivilágítást kapott.
Mellbevágó, húsbavágó
A Quake 4-es pécés változatát zárt ajtók mögött mutatták be a múlt héten a Los Angeles-i E3 szórakoztatóelektronikai kiállításon, és a jelenlévők szerint minden korábbi résznél látványosabb és gusztustalanabb: sebesülés vagy halál, végtagok repkednek, hallani a húsba-csontba vágó penge hangját és természetesen bőven dől benne a vér.
Bár sok értelme nincs, a játékhoz a hagyományokhoz illő sztorit is biggyesztettek a készítők. Az előző részben egy anonim tengerészgyalogossal kellett azonosulni, a negyedik verzió rovott múltú kommandósa viszont kapott nevet, Matthew Kane-nek hívják, és társai is vannak, a Rhino Squad legénysége, akik a tervek szerint a játék jó részében vállvetve küzdenek Kane-el, hogy megszabadítsák a Stroggos bolygót a gonosz stroggoktól.
Pécére és Xboxra is
Az ID Software képviselői a bemutatón elmondták, hogy a második részt egyedül volt jó játszani, a harmadik, a Quake 3: Arena viszont több játékossal csillogott igazán. A folytatásban biztosan lesz multiplayer üzemmód, és elképzelhető, hogy a deathmatch, a team deathmatch és a zászlómegszerzős capture the flag mellett az utóbbi játékmód új szabályok szerint módosított változata is bekerül a négyes Quake-be. A megjelenés időpontjáról nincs hír, de az már biztos, hogy az Activision adja ki, és pécén kívül a Microsoft új konzoljára, a novemberben debütáló Xbox 360-ra is elkészíti a Raven.
Az első Quake 1996-ban jelent meg, és a folytatásokkal együtt összesen négymillió példányt adtak el belőle.