További Szoftver cikkek
A premier éjszakáján a boltok előtti tömeget elnézve ez persze nem olyan nagy meglepetés (és az még semmi ahhoz képest, ami szerte Európában volt aznap).
A második helyen is a World of Warcraft áll, illetve a WoW gamecard, ami olyasmi, mint a mobiltelefonok feltöltőkártyája: aki nem akarja, vagy nem tudja bankkártyával fizetni a 13 eurós havidíjat, ezzel tudja megoldani. (Aki most azt gondolja, hogy az ilyesmit teljesen értelmetlen egy eladási listában a dobozos játékokkal egy kalap alá venni, annak teljes mértékben igaza van.) A harmadik helyen a FIFA sorozat aktuális része futott be, ami egyébként évek óta a legtöbbet eladott játék Magyarországon; szeretjük a virtuális focit, ha már az igaziban olyanok vagyunk, amilyenek. Lemaradt a dobogóról a Need for Speed idei kiadása, az Undercover (ami egyébként a 14 éve futó autóverseny-sorozat egyik leggyengébb darabja), és csak az ötödik helyen futott be az év legnagyobb játékaként beharangozott Spore. Még rosszabbul járt 2008 másik szuperprodukciója, a GTA4, ami a világ nagyjából összes eladási toplistáját vezeti, de a magyaron csak a nyolcadik helyig jutott.
Az olcsó játékok között (ide az egy-két éves, az eredeti, 8-10 ezer forintos ár nagyjából felére leárazott játékok kerülnek; ez a kategória különösen népszerű Magyarországon) a Need for Speed vitte el az első két helyet, a 2006-os, Carbon alcímű epizóddal, és a 2005-ös Most Wanteddel. Az élmezőnyben itt szerepel a WoW, az alapjátékkal, és az első kiegészítővel, a focit a tavalyi Európa-bajnokság hivatalos játékfeldolgozása képviseli, és a top10-be jutott az éppen tízéves, máig megdöbbentően népszerű taktikai akciójáték, a Counter-Strike gyűjteményes kiadása is.
A platformokra bontott listákon ezek után már nincs sok meglepetés. Pécén a WoW arat (az online játékok népszerűségét jelzi, hogy a top10-ben feltűnik még egy ilyen, a Warhammer Online is), konzolokon a FIFA és a Need for Speed; Nindendón meg továbbra is Super Mario a király. Érdekes, hogy az Xbox360 és a PS3 óriási marketingkampányokkal megtámogatott exkluzív játékai csak a toplista alsó régiójáig jutnak el, legyen szó akár a kizárólag Xboxon elérhető Halo 3-ról és Gears of Warról, vagy a PS3 oldalán a Resistance-ról vagy Gran Turismóról. Úgy látszik, a konzolgyártók erőfeszítései (rengeteg energiát és pénzt fektetnek abba, hogy a legnagyobb nevű játékok az ő gépükön jelenjenek meg, a konkurenciánál meg nem) nem igazán érnek célt a magyar vásárlóknál.
Egyáltalán nem jelenik meg a magyar eladási sikerlistákon 2007-2008 legfontosabb videojátékos trendje, a zenés játékok (Guitar Hero, Rock Band és társai) diadalmenete - mivel a speciális gitár-, dob- és egyéb irányítók miatt ezek a játékok elég drágák, és az ilyesmire a hazai játékosok különösen érzékenyek. Az ilyen játékok nagy részét éppen ezért a hazai forgalmazó be sem hozza az országba. Szakértők becslései szerint ma Magyarországon minden legálisan megvett videojátékra két-három kalózmásolat jut.