A Google 750 millió dollárért (pontosan ilyen értékű saját részvényért) felvásárolta az AdMob nevű, mobilos hirdetéskiszolgáló rendszert fejlesztő céget. A cég más mobil alkalmazásokba beépülő modulokat készít, amik hirdetéseket töltenek le a telefonra, aztán a bevételen az adott alkalmazás fejlesztőjével osztoznak. A felvásárlás az egyik legnagyobb értékű ilyen üzlet, amit a Google valaha kötött, és azt jelzi, hogy a mobilos piacra, illetve az Androidra nagyon odafigyel a cég, és óriási perspektívát lát benne.
A Google évi 22 milliárd dolláros forgalmát szinte kizárólag hirdetésközvetítésből szerzi, így létkérdés számára, hogy egyre újabb piacokat hódítson meg ezen a területen. A mobilok világát már egyébként is felforgatta a cég az Android megjelentetésével, de akár puszta nyilatkozatokkal is hatalmas hullámokat tudnak kavarni, például amikor bejelentették, hogy a következő Android-verzióban beépített GPS lesz, a legnagyobb GPS-gyártók részvényárfolyamai azonnal 25-30 százalékot zuhantak.
Szinte ezzel egy időben érkezett a hír a Google másik bevásárlásáról is: a Gizmo5 nevű online telefonszolgáltatást veszik meg 30 millió dollárért. A magát a Skype konkurenciájaként meghatározó rendszer valószínűleg a Google Talk csevegőprogramba fog beépülni. A Gtalk egyik nagy hátránya ma az a konkurensekkel szemben, hogy csak egymás között tudnak élőszóban beszélgetni a felhasználói, de telefonra nem indíthatnak hívást, mint mondjuk a Skype-pal.