Az amerikaiak több időt töltenek Facebookon, mint a Google-oldalakon
A felmérést a comScore nevű onlineforgalom- és piacelemző cég készítette az augusztusi netezési szokások alapján. Ahogy az AP idézi a felmérést, az amerikaiak összesen 41,1 millió percet töltöttek a Facebookon a hónapban, ami a teljes netezési idő 9,9 százalékát teszi ki. Második helyezett a Google 39,8 millió perccel és 9,6 százalékkal – ezt a Google összes oldala hozta össze, tehát a Gmail, a YouTube és a Google kereső eredménye is benne foglaltatik. Harmadik helyezett a Yahoo 37,7 millió perccel (9,1 százalék).
Az elemzők szerint a Facebook előnye tovább nő a következő időszakban, miközben a Google igyekszik valahogy behozni legfőbb riválisát. Eddigi közösségi szolgáltatásai nem igazán jöttek be, sem az Orkut, sem a Buzz nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket. A Wall Street Journal szerint az óriásvállalat most egy főleg játékokra építő Facebook-riválison dolgozik, aminek egyelőre Google Me a neve. A cég többek között a legsikeresebb Facebook-játékok készítőivel is tárgyal már, így a Disney tulajdonában levő Playdommal, az Electronic Arts alá tartozó Playfishsel és a Farmville-t fejlesztő Zyngával.
Egy évvel ezelőtt egyébként még a Yahoo vezetett a comScore-nál 12 százalékos eredménnyel. Akkor a Google és a Facebook is csak 5 százalék körül állt a felmérésben.