A második helyre szorította a Google az Apple-t a világ legbefolyásosabb márkaneveinek toplistáján, amelyet a Brandchannel.com állít össze évente, 2500 reklámszakember és diák szavazatai alapján. A globális versenyben harmadik lett a tavaly az Ebay által felvásárolt nettelefoncég, a Skype, negyedik a Starbucks kávézólánc, ötödik az Ikea.
A Google, amely minimalista megjelenésére rácáfolva sorra indította tavaly az új szolgáltatásokat, utoljára 2003-ban nyerte meg versenyt, és egy évvel később épp a mostani második, az Apple vette el tőle az elsőséget.
Észak-Amerikában még mindig az Apple vezet
A regionális toplisták jelentősen eltérnek a globálistól, amelyet a Google vezet. Az ázsiai-csendes-óceáni térség legnagyobb hatású brandje a Sony lett a Toyota és a Samsung előtt. Európában és Afrikában a Nokia nyert, az Ikea a második és a Skype, amely az összes listán tavaly bukkant fel először, a harmadik helyezett. Dél- és Latin-Amerikában a Corona sör győzött a Bacardi rum és a spanyol Telefónica mobilcégnek a térségben népszerű szolgáltatása, a Movistar előtt.
|
Az észak-amerikai eredmények a 2004-es globális listához hasonlítanak: első az Apple, második a Google, harmadik a Starbucks, negyedik a Target áruházlánc, és ötödik többszörös Tour de France-győztes kerékpáros, George Bush amerikai elnök földije és jó barátja, Lance Armstrong.
A Brandchannel listája más hasonló szavazásokkal ellentétben nem veszi figyelembe egy-egy márka nehezen megbecsülhető piaci értékét - az utóbbi listákon rendre a Coca Cola végez az élen -; a szerkesztők csak annyit kérdeznek a szavazóktól, hogy szerintük "Melyik márkanév volt a legnagyobb hatással életünkre 2005-ben?". A Reuters kommentárja szerint a hatás lehet pozitív, de negatív is, így a nyerteseknek nem feltétlenül van mire büszkének lenniük.