További Üzlet cikkek
A HP közzétette az októberben zárult 2008-as gazdasági év eredményeit. A vállalat 17 százalékkal növelte árbevételét Magyarországon, ami messze az iparági átlag felett van. A legnagyobb növekedést, pontosan 30 százalékot a vállalat teljes árbevételének ötödét adó személyiszámítógép-üzletág mondhatja magáénak, míg az árbevétel bő felét adó technológiai megoldások-üzletág az egy évvel korábbinál 14 százalékkal jobb eredményt ért el. Az összforgalmat tekintve a képalkotás és nyomtatás-üzletág megtartotta 27 százalékos részesedését és eredménye 16 százalékkal magasabb a megelőző évhez képest.
Lassul a növekedés
A tavalyi 10 százalékos bővülés után a 2008-as gazdasági évben átlagosan 17 százalékos forgalombővülést ért el a HP Magyarországon. A vállalat a következő évben a válsággal összefüggésben szolid növekedésre számít.
Hegedüs Gábor, a HP Magyarország vezérigazgatója elmondta, hogy a cég a személyi számítógépek piacán sokat lépett előre a tudatos márkaépítéssel: az év közben bevezetett Pavilion sorozat értékesítése minden várakozást felülmúlt. Érdekesség, hogy az otthoni felhasználóknak szánt laptopcsaládot évek óta próbálta behozni Magyarországra a hazai képviselet, de csak most sikerült megegyezni az anyavállalattal, aminek korábban kétségei voltak a hazai értékesítés volumenével kapcsolatban.
Az egész évet tekintve a technológiai megoldások üzletága maradt HP legfontosabb részlege, ez adta az árbevétel 51 százalékát. Főleg pénzügyi szolgáltatók és vállalatok rendeltek termékeket a HP-től, előbbiek elsősorban az Integrity családot és az adattárolókat keresték. Az ipari vállalatok piacán jelentős növekedést okozott, hogy a HP-től rendelte meg az MVM a hálózati és szerver infrastruktúrájának korszerűsítését, az Égáz-Dégáz és a a Főgáz Zrt. az SAP vállalatirányítási rendszer bevezetését, és a Sanofi-Chinoin gyógyszergyár a szerverinfrastruktúra fejlesztését.
Az állam is vásárol
Az államigazgatási és kormányzati szegmens eladásai 2008-ban is az előző évivel megegyező, 28 százalékos részesedést tettek ki. Ez az előző pénzügyi évhez viszonyítva 18 százalékos árbevétel-növekedést jelent és tovább erősítette a HP vezető piaci pozícióját a közszolgáltatásokban alkalmazott hardverek területén.
A HP személyi számítógépek-üzletágának magyarországi árbevétele nőtt a legnagyobb mértékben 2008-ban a többi üzletághoz viszonyítva: az üzletág az előző évhez képest 30 százalékos növekedést ért el, ráadásul az árbevétel mellett ugyanekkora mértékben nőtt az értékesített termékek darabszáma is, amely elérte a százezres értéket. A piacon tapasztalható folyamatosan csökkenő átlagárak mellett elért eredmény jelzi, hogy nem a nagy mennyiségben eladott, olcsó termékek tették ki az éves értékesítés zömét, a vásárlók inkább a prémium kategóriás, emelt szintű szolgáltatást nyújtó eszközöket választották.
Ehhez az eredményhez jelentősen hozzájárult a már előző években is tapasztalt noteszgépek iránti folyamatosan élénkülő kereslet: a hazai piacon darabszám tekintetében már 70 százalékban laptopokat adnak el a cégek. A HP-nél viszont inkább 50-50 százalékos az arány, tehát a gyártó asztali gépeire is van kereslet.