További Üzlet cikkek
Az év eleji megingások után meggyőző negyedéves eredményekről számolt be a Google. A kaliforniai cég, amely egyes kimutatások szerint az Egyesült Államok keresőpiacának csaknem felét uralja, idén az első három hónapban 80 százalékkal több bevételt és 60 százalékkal több nyereséget ért el, mint 2005 hasonló időszakában.
"Itt az idő a befektetésre" - kommentálta az eredményt a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt. "Az üzlet jól megy. Az embereink dolgozni akarnak. Sok érdekes ötletünk van, de ezek közül nem mindegyik fog működni."
A vállalat az idei első negyedévben 592 millió dolláros nettó bevételt termelt, ez részvényenként 1,95 dollárt jelent a tavalyi 1,29-hez képest. Az egyszeri kiadásokat, így az alkalmazottaknak juttatott 115 millió dolláros kompenzációt nem számítva a cég részvényenkénti bevétele elérte a 2,29 dollárt.
A Wall Streetnek tetszik
Ezt történt csütörtökön a Google-lel
Forrás: Yahoo
A számok lényegében megfelelnek az előzetes várakozásoknak: az elemzők 1,97 dolláros részvényenkénti nettó bevételt és 1,4 milliárd dolláros összbevételt vártak a Google-től. A negyedéves jelentés közzététele után a New York-i tőzsdén 8 százalékkal, 415-ről 447 dollárra emelkedett a Google-részvények árfolyama.
A Google részvényeinek 2004-es tőzsdei bevezetése óta először az előző negyedév végén történt meg, hogy a cég bevétele elmaradt a várttól - a január végén bejelentett 1,22 dolláros részvényenkénti nyereség hírére a papír zuhanni kezdett a zárás utáni kereskedelemben, és a cég a pillanatnyi pánikban hirtelen elveszítette értékének ötödét. Február végén 7 százalékkal csökkent a Google-részvények értéke, miután a vállalat pénzügyi igazgatója, George Reyes azt találta mondani: nyilvánvaló, hogy a cég növekedési üteme lassul. A bejelentésre a részvények árfolyama 340 dollárra zuhant, pedig január közepén járt már jóval 450 dollár fölött is.
A Google azt tervezi, hogy további 5,3 millió részvényt dobpiacra, amivel a jelenlegi árfolyamot figyelembe véve újabb kétmilliárd dollárra tehet szert. A cég most 6 790 főállású alkalmazottat foglalkoztat világszerte, és összesen 8,4 milliárd dollárral gazdálkodik.
Csak a Google nőtt
Az, hogy a befektetők nagy keresők iránti bizalmatlanságát jóindulat váltja fel, már kedden, a Yahoo negyedéves eredményeinek közzétételekor lehetett sejteni. A Google legnagyobb vetélytársának részvényenként 11 centes profitja ugyan nem döntött csúcsokat, a tőzsde mégis 6 százalékos árfolyam-emelkedéssel jutalmazta, hogy a Yahoo nyereséggel zárta az időszakot.
A Comscore forgalomelemzése szerint idén márciusban az Egyesült Államokban internetezők 42,7 százaléka használta keresésre a Google-t a tavaly márciusi 36,4 százalékkal szemben. Egyértelmű, hogy a Google a többi nagy kereső rovására növelte piaci részesedését: a Yahoot keresése használók aránya 30,6-ról 28 százalékra, az MSN-ezőké 30,6-ról 28 százalékra, a Time Warner Network (AOL) keresőjét használóké 8,9-ről 7,6 százalékra csökkent 2005 és 2006 márciusa között.