A felhasználók által feltöltött, vicces vagy viccesnek szánt ingyenvideókat hétfőtől fizetős tartalommal - filmekkel, tévésorozatokkal, sportközvetítések felvételeivel és zenei klipekkel - egészítette ki a Google.
A pénzért árult videókat a készítők, illetve a jogtulajdonosok bocsátják a Google rendelkezésére, és ők határozzák meg az árat is: a Google Video Store nyitólapján alkalmanként felbukkanó Survivor túlélőshow tizenötödik, Guatemalán játszódó epizódja például 1,99 dollárba (400 ft), a Phoenix Suns és a Minnesota Timberwolves január 4-i kosármeccse kétszer annyiba, 3,99 dollárba kerül. A videók egy részét jogdíjproblémák miatt csak az Egyesült Államokból lehet megvásárolni, ráadásul a másolásvédett filmeket csak úgy lehet megnézni, hogy a számítógép közben csatlakozik az internethez.
Drága és kevés
Peter Chane, a Google videoboltjának termékmenedzsere a Cnetnek elmondta: az online bolt készletei naponta gyarapodnak, és az árak is változhatnak. Ha egy tartalomszolgáltató úgy gondolja, kevesen töltenek le egy-egy videót, csak rajta múlik, hogy csökkenti-e az árat.
A készletbővítés és az árcsökkentés is jót tenne a Google Video Store-nak, amelynek kínálata most leginkább egy kifosztott sarki vegyesboltéra hasonlít: van benne összesen 10 videoklip, 25 kosármeccs, és 364 film, köztük olyan nagyságokkal, mint a 13 dolláros Endless summer (Végtelen nyár), a "valaha volt legnagyszerűbb szörfös film" Bruce Brown rendezésében. , vagy Steve Sekely (Székely István) 1944-es munkája, a Lady in the Death House (Hölgy a halottasházban) 8 dollárért. Egyenként 2 dollárért tölthető le a Star Trek: Deep Space Nine tíz része, és ugyanennyibe kerülnek a The Brady Bunch amerikai tévésorozat egyes darabjai is.
Az első Google-balfogás?
A nagy filmek azonban jórészt hiányoznak a kínálatból, a Google-nél egyelőre semmi pénzért nem adnak se Scorsesét, se Tarantinót, ha pedig valaki Fellinire keres, azonnal szembetalálkozik Bruce Brownnal, a "habok Fellinijével", akiről kiderül, hogy nemcsak a Végtelen nyarat jegyzi, hanem a Surf Crazy-t és a Mezítlábas kalandot is.
"Csak képzelődöm, vagy valóban ez a Google első igazán rossz terméke?" - kérdezte blogján, a